Gå til innhold

Adapter til luftfilter

Ranger emnet

Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Hei...

Fikk beskjed om at hvis jeg skal ha et KD-luftfilter på bilen min, så må jeg kjøpe en adapter slik at luftfilteret passer på bilen, foran massemåleren, eller hva det var for noe..

Denne adapteren koster 700kr, og det er sinnsykt, for en liten alu. dings..

Har en snekker som lager de utroligste ting i tre, og derfor lurer jeg på om denne adapteren kan lages av tre?

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fjøslukt

Hei...

Fikk beskjed om at hvis jeg skal ha et KD-luftfilter på bilen min, så må jeg kjøpe en adapter slik at luftfilteret passer på bilen, foran massemåleren, eller hva det var for noe..

Denne adapteren koster 700kr, og det er sinnsykt, for en liten alu. dings..

Har en snekker som lager de utroligste ting i tre, og derfor lurer jeg på om denne adapteren kan lages av tre?

Hva slags bil har du? kan ordne en til deg for halve prisen, viss eg bara vett kæ mål så e på massemåleren din og senter avstander på hulla. Er ikkje gunstigt me tre alt for svakt.

second place is the first looser

OPEL POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm, da er jo sikkert det likt på bilen min... men det bildet her viser luftmengdemåleren på bilen min (tror jeg). må den da skrues ut av filterboksen, og monteres slik du har gjort..?? brukte du universalfilter for biler opptil 200 hk eller noe..?

luft3.JPG

IMGA0180.JPG

Og så lenge man gjør det på denne måten, da skal det ikke være noe fare med konfilter..? lest mange som har brent seg på dette...

også var det noe med at oljen tok knekken på mengdemåler..??

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel kanskje klare å få montert det inne o boksen, men da kan du nok ikke bruke den adapteren fra 205 GTi'n, for den blir for lang...

Aner ikke hvor mye effekt filteret er godt for, men regner med det skal klare 200hk ja. Det finnes jo i flere størrelser da, bare å bestille universalt med korrekt diameter.

Luftmengdemålerne tar ikke knekken pga. olje osv. Det er luftmassemålerne som måler luftmasse vha. en tynn platinatråd som ikke tåler den oljen som kan dras med inn. Oljen legger seg på tråden og den blir brent av.

Altså ikke noe problem på luftmengdemåleren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jammen da er jo saken BIFF. kjøper ett universalfilter, for er det noe og hente på og kjøpe ett såkalt "tilpasset" filter?? hvor sitter den tråden som brenner av da..? når jeg ser litt nærmere på den adapteren så får jeg nok laget en slik selv.. ikke noe prob egentlig, ett rør med rett dia, også ei plate med skruehull i ;) men hva gjør du med de slangene som er til overs, greit med varmluften, den får man jo liksom ikke brukt lenger, men har en sånn liten tynn jævel...

se bilde:

IMGA0170.JPG

den tynne slangelen med vinkeltilknytting på.

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider