Fjøslukt Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Hei... Fikk beskjed om at hvis jeg skal ha et KD-luftfilter på bilen min, så må jeg kjøpe en adapter slik at luftfilteret passer på bilen, foran massemåleren, eller hva det var for noe.. Denne adapteren koster 700kr, og det er sinnsykt, for en liten alu. dings.. Har en snekker som lager de utroligste ting i tre, og derfor lurer jeg på om denne adapteren kan lages av tre? Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nova turbo Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Originally posted by Fjøslukt Hei... Fikk beskjed om at hvis jeg skal ha et KD-luftfilter på bilen min, så må jeg kjøpe en adapter slik at luftfilteret passer på bilen, foran massemåleren, eller hva det var for noe.. Denne adapteren koster 700kr, og det er sinnsykt, for en liten alu. dings.. Har en snekker som lager de utroligste ting i tre, og derfor lurer jeg på om denne adapteren kan lages av tre? Hva slags bil har du? kan ordne en til deg for halve prisen, viss eg bara vett kæ mål så e på massemåleren din og senter avstander på hulla. Er ikkje gunstigt me tre alt for svakt. Siter second place is the first looser OPEL POWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Er det ikke en viss fare for at det kan sprekke dersom du bruker tre? Til min bil må jeg også ha et kit for K&N filteret siden jeg har LMM, men der kommer alt samla i pakken sammen med filteret. Koster ca 1200,- Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Cluster one: Jeg også trenger det asapteret.. har en passat 2l 8v... Har du bilder av filter/adapter..?? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nova turbo Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 viss du bare har måla på luftmasse måleren så skal eg lage adapter til deg for ein billige peng. Siter second place is the first looser OPEL POWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Luftmasse eller mengdemåler? Om det er en Bosch luftmengdemåler med "flapp" kan du kanskje bruke adapter fra Peugeot 205 GTi. Du ser adapteret i svart plastikk på bildet under. Vi kjøpte universalt K&N filter for kr. 600,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaRKooN Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Ast performance har slike ting http://www.astperformance.com/no Men ikke kjøp noe annet der :-):rolleyes: Siter [86]Toyota supra turbo MK3 Subaru impreza Wrc rc bil :-) [x]BMW E30 ___________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøslukt Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Ast er det som er sviiiindyr!!! Synes alt de har er overpriset, jeg:mad: Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Er nok bosch jeg har vaffal.. er sånn Jetronic system (tror jeg). Står vaffal noe Bosch på mye av delene som har med dette og gjøre... Er en VW Passat 90 mod - 2.0l 115hk Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Ok, vi sjekka en gang at luftmengdemåleren på en 2.0 8v Audi 80 115hk motor i alle fall var helt identisk med 205 GTi sin, så da er jo det en mulighet å skaffe fra en hugger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 hmmmm, da er jo sikkert det likt på bilen min... men det bildet her viser luftmengdemåleren på bilen min (tror jeg). må den da skrues ut av filterboksen, og monteres slik du har gjort..?? brukte du universalfilter for biler opptil 200 hk eller noe..? Og så lenge man gjør det på denne måten, da skal det ikke være noe fare med konfilter..? lest mange som har brent seg på dette... også var det noe med at oljen tok knekken på mengdemåler..?? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Kunne trengt en Adapter til min Toyota Supra MKIII 3.0i Turbo og :) Kan sjekke målene på denne.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 <--------- nOOb Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Du kan vel kanskje klare å få montert det inne o boksen, men da kan du nok ikke bruke den adapteren fra 205 GTi'n, for den blir for lang... Aner ikke hvor mye effekt filteret er godt for, men regner med det skal klare 200hk ja. Det finnes jo i flere størrelser da, bare å bestille universalt med korrekt diameter. Luftmengdemålerne tar ikke knekken pga. olje osv. Det er luftmassemålerne som måler luftmasse vha. en tynn platinatråd som ikke tåler den oljen som kan dras med inn. Oljen legger seg på tråden og den blir brent av. Altså ikke noe problem på luftmengdemåleren din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 hmm jammen da er jo saken BIFF. kjøper ett universalfilter, for er det noe og hente på og kjøpe ett såkalt "tilpasset" filter?? hvor sitter den tråden som brenner av da..? når jeg ser litt nærmere på den adapteren så får jeg nok laget en slik selv.. ikke noe prob egentlig, ett rør med rett dia, også ei plate med skruehull i ;) men hva gjør du med de slangene som er til overs, greit med varmluften, den får man jo liksom ikke brukt lenger, men har en sånn liten tynn jævel... se bilde: den tynne slangelen med vinkeltilknytting på. Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg