Gå til innhold

Passat VR6 - Får ikke gnist ut fra coilen

Ranger emnet


Kai-Roar

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Har en Passat VR6 som jeg ikke har gnist ut fra coilen. Det er 12 V inn på de 3 ledningene som går inn til coilen. Antar at en av dem gir puls.

 

Men er det noen som vet om coilene går om hverandre på andre biltyper eller andre type Passater eller om det er spesielt til VR6?

Skulle gjerne ha prøvd en annen coil, enten at jeg får lånt en eller at jeg får tak i en billig på ett hoggeri. Men problemet er at det er lite av disse bilene hos hoggerne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info:-) Det er selvsagt en mulighet for at det er giveren som sitter på svinghjulet. Er det noen måter å måle den på eller må den bare byttes for å se om den nye virker? Jeg har aldri kjørt bilen og den skal ha stoppet under kjøring, hvis det selgeren sier er sant. Etter det ble bilen bare stående og jeg kjøpte den slik den står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halgiveren din sitter i fordeleren.det er den lille 3 polete kontakten som sitter på siden.men jeg ville testet med en annen tenningsmodul hadde jeg vært deg.har du fremdeles samme problemet da så er jeg 99% sikker på at det er bakstykket på tenninga som er problemet.det er en svakhet på G3 og passat.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen Passelat35:-)

 

Er det slik at halvgiveren som sitter i fordeleren gir puls til coilen? Når jeg drar motoren rundt med starteren og har tatt av coilledningen så har jeg ikke gnist på denne.

Er fordeleren spesiell til denne eller vet du om det er andre typer som passer?

Det er litt vanskelig å få tak i deler til dette, så det hadde vært fint om andre fordelere passer også.

 

Jeg skal bruke motoren i en løpsbil (Golf), så derfor ønsker jeg ikke å kjøpe nye deler til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelerene til disse er litt spesielle,drives av kamakslingen.jeg er ikke så kjent med alle funksjonene på vr6 motorene,enda jeg holder på å bygge min andre for tiden.men sjekk bankesensensoren på baksiden av blokka.det er den som er linket til veia.

Men skal du bruke motoren i løpsbil ville jeg sjekket og byttet registeret på motoren.iallefall når du tar ut motoren.

jeg har mye info om vr6 liggende på verkstedet mitt,så jeg kan sjekke litt nærmere iløpet av uka om du ikke kommer noen vei med start problemet.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg satt veldig stor pris på Passelat35:-) Jeg har ingen erfaring med disse motorene fra før.

 

Jeg får ikke gjort så veldig mye i løpet av denne uka likevel, jeg har et par andre prosjekter også:-)

 

Ja, jeg tenkte å skifte registerreima, jeg har ingen anelse om hvor langt den har gått og må ha kontroll på den, lettere å skifte den også når den er ute.

 

Men jeg vil ikke ta ut motoren før jeg får start på den, så jeg er helt sikker på at den er i orden før jeg setter den inn i Golfen. Den skal jo kobles opp igjen og har den startet fra før så har jeg noen problemer mindre:-)

 

Igjen, mange takk så langt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår