mjepson Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Tok en liten sjekk på toll osv... kanskje til info til dere: Fra: Ronold, Kåre på vegne av Tollregion Vest-Norge Sendt: 25. februar 2004 09:22 Til: Tollregion Oslo og Akershus Emne: SV: toll på bildeler? Bildeler er fri for toll, men der må betales 24% mva. Gavesendinger fra privatperson til privatperson er avgiftsfrie dersom tollverdien er under 1000 kr. Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 med en vad som koster 1000 kr er ju relativt.... synd det ikke går å pakke in en polo i tyskland å sende den till norge som gave :op å skrive en lapp på men verid 1000 kr.... eller kanske man skall dele den opp i mindre pakker...:rolleyes: Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 jævla mva.. off.. eg må jo ha inn kasse fra sverige.. får kje vel kje fraskreve noen % der før eg må legga te 24% ? 7000 +mva blir det for meg då :cool: Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Det er mange som er ålreite å skriver på at varen koster under 1000 så en slipper tollen, men på bildeler er det jo ikke noe problem. Løp og bestill! Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Originally posted by Slim! Det er mange som er ålreite å skriver på at varen koster under 1000 så en slipper tollen, men på bildeler er det jo ikke noe problem. Løp og bestill! så viss eg bestille noe fra sverige.. får dei te å skriva på pakken at varen koste kun kr 1000.. så må vel forskuddsbetaling te... ? viss ikkje så blir det vel uaktuelt for dei så ska selga varen å senda.. llr ? noen triks ? :cool: Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Selger bruker/skal trekke fra en del fra momsen. Når jeg har bestilt bildeler fra Sverige har de trukket fra 20% av 25% svensk moms og så har Norsk moms blitt plusset på. Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Originally posted by Gou så viss eg bestille noe fra sverige.. får dei te å skriva på pakken at varen koste kun kr 1000.. så må vel forskuddsbetaling te... ? viss ikkje så blir det vel uaktuelt for dei så ska selga varen å senda.. llr ? noen triks ? :cool: Det kan godt hende de vil ha forhåndsbetaling for å gjøre dette, men det er absolutt ikke nødvendig. Fakturaen (det du betaler) sier kanskje 3500,- men det de gjør er at de skriver verdien av innholdet uten på pakken. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Originally posted by Slim! Det kan godt hende de vil ha forhåndsbetaling for å gjøre dette, men det er absolutt ikke nødvendig. Fakturaen (det du betaler) sier kanskje 3500,- men det de gjør er at de skriver verdien av innholdet uten på pakken. Såvidt jeg vet har tollen lov til å ÅPNE pakker... ?! For å sjekke innholdet. Og... idag har de jo scannere så de ser jo hva som er inni. Jeg var i Tyskland og da sa en venn det at hvis du oppgir en meeeget lav pris på bilen(eller annet) har de lov/rett(?) til å skjønnsligne verdien.... Noen som KAN dette? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Klart tollen kan åpne pakker! Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Februar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 det er det jeg er litt redd for. får dem 4 splitter nye rh felger med verdi på 100 euro så åpner dem kanskje og tenkter... hmm det er altfor lite... og så prissetter dem etter norske priser og legger moms oppå der :mad: eller ikke... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs_cr Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Hvordan stiller de forskjellige firmaene seg til å merke sendingene som gave og med verdi under 1000 kr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Varierer, noen vil og andre ikke. En bedrift jeg vet om i statene har fått bot for det, og gjør det derfor ikke lengre. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Februar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 dem på ebay gjør som regel det du spør om bare de forstår hva du snakker om... og det er ikke ofte :D Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg