Gå til innhold

toll på bildeler...

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

Tok en liten sjekk på toll osv... kanskje til info til dere:

Fra: Ronold, Kåre på vegne av Tollregion Vest-Norge

Sendt: 25. februar 2004 09:22

Til: Tollregion Oslo og Akershus

Emne: SV: toll på bildeler?

Bildeler er fri for toll, men der må betales 24% mva.

Gavesendinger fra privatperson til privatperson er avgiftsfrie dersom tollverdien er under 1000 kr.

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med en vad som koster 1000 kr er ju relativt....

synd det ikke går å pakke in en polo i tyskland å sende den till norge som gave :op å skrive en lapp på men verid 1000 kr....

eller kanske man skall dele den opp i mindre pakker...:rolleyes:

mercedes 230 E -92 nå.....

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Det er mange som er ålreite å skriver på at varen koster under 1000 så en slipper tollen, men på bildeler er det jo ikke noe problem. Løp og bestill!

så viss eg bestille noe fra sverige.. får dei te å skriva på pakken at varen koste kun kr 1000.. så må vel forskuddsbetaling te... ?

viss ikkje så blir det vel uaktuelt for dei så ska selga varen å senda..

llr ?

noen triks ? :cool:

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

så viss eg bestille noe fra sverige.. får dei te å skriva på pakken at varen koste kun kr 1000.. så må vel forskuddsbetaling te... ?

viss ikkje så blir det vel uaktuelt for dei så ska selga varen å senda..

llr ?

noen triks ? :cool:

Det kan godt hende de vil ha forhåndsbetaling for å gjøre dette, men det er absolutt ikke nødvendig. Fakturaen (det du betaler) sier kanskje 3500,- men det de gjør er at de skriver verdien av innholdet uten på pakken.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Det kan godt hende de vil ha forhåndsbetaling for å gjøre dette, men det er absolutt ikke nødvendig. Fakturaen (det du betaler) sier kanskje 3500,- men det de gjør er at de skriver verdien av innholdet uten på pakken.

Såvidt jeg vet har tollen lov til å ÅPNE pakker... ?!

For å sjekke innholdet. Og... idag har de jo scannere så de ser jo hva som er inni.

Jeg var i Tyskland og da sa en venn det at hvis du oppgir en meeeget lav pris på bilen(eller annet) har de lov/rett(?) til å skjønnsligne verdien.... Noen som KAN dette?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider