Gå til innhold

Quattro? Mulig å montere 4x4 på en bil som ikke har det allrede?

Ranger emnet


Anders-Audi-ABT

Anbefalte innlegg

noen som veit om det er mulig å montere 4x4 på en bil som ikke har det alrede? tenker på en A6 2,5 TDI 96 model? er fester og alt det der så det er bare å bytte nav og girkasse? og åssen er det å få det Eu godkjent om det er mulig?

 

og eventulet hva passer? kan man for eksempel bruke en S4 girkasse / driverk? eller må man på A6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke garantere at det ikke hadde passet, men du hadde uansett fått er problem på neste eu-kontroll. For å få det godkjent må det sveises en god del i karosseriet, og da må det sveises av noen som har er sertifisert til dette, og så må du vel først av alt søke om lov fra statens vegvesen tror jeg.

Sist gang jeg las om en som spurte om det samme, vart det bare rådet om å finne seg en med quattro orginalt, og glemme ombygging ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler tråden litt her...

 

Hva med en 91 mod Audi 100 2.5TDI da? Måtte spørre da jeg lurer på om denne kan være mere "universal" siden den er gamlere..?

Tengte det siden A6'n til trådstarter er nyere og da kaskje mere spesifisert bygd for FWD.

~93 VW Vento TDK

~97 VW Vento TDI

~81 Olds cutlass 6.2D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler tråden litt her...

 

Hva med en 91 mod Audi 100 2.5TDI da? Måtte spørre da jeg lurer på om denne kan være mere "universal" siden den er gamlere..?

Tengte det siden A6'n til trådstarter er nyere og da kaskje mere spesifisert bygd for FWD.

 

Det tviler jeg på. Audi 100 og A6 er jo samme bilen, bare en liten facelift i utseendet? Er sikker andre forskjeller også, men tror bilen er rimelig lik under også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler tråden litt her...

 

Hva med en 91 mod Audi 100 2.5TDI da? Måtte spørre da jeg lurer på om denne kan være mere "universal" siden den er gamlere..?

Tengte det siden A6'n til trådstarter er nyere og da kaskje mere spesifisert bygd for FWD.

 

Det tviler jeg på. Audi 100 og A6 er jo samme bilen, bare en liten facelift i utseendet? Er sikker andre forskjeller også, men tror bilen er rimelig lik under også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått så er ikke dette mulig, med mindre du har lyst på en helsikkes mye arbeid, da det må på plass annen tunell, og mange festepunkter i baksillingen mangler osv.. Og ja, du får det sikkert ikke godkjent :)

 

Så kort forklart, det var et karosseri for fwd, og et for quattro :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår