Gå til innhold

Golf 2 motorproblem

Ranger emnet


peregrin

Anbefalte innlegg

I dag når jeg kjørte til butikken så startet den og gikk som normalt, men når jeg kom ut fra butikken og skulle starte så gikk den bare rundt på startmotoren + at det smallt fra forgasseren. Etter tre forsøk fikk jeg start igjen, men bilen nøkket veldig på lave turtall før den kveltes igjen (skjedde 3 ganger til på den 2 kilometer lange hjemturen). Vet ikke om det kan ha noe med været å gjøre, kanskje kommer det vann inn en eller annen plass. I det siste har det vært tørt og ett par minus, men i går og i dag har det blitt mildere og det har kommet kram snø.

 

Er det noen som vet hva feilen(e) kan være?

 

Takker på forhånd for svar

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sjekk forgasseren om det er vann i. evt kjøp en flaske kondensfjerner på shell og tømm på tanken.

 

ellers sjekk om kammen står rett i forhold til veiva, er ventiltidene feil vil dette oppstå også.. ;P

er kamreima slakk?lenge siden skifte?

vri veiva rundt til merket på veivhjulet står mot merket på blokket.. står merket på kammen rett så er den feilen utelukket..

 

/ =)

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag skjedde det samme, selv om jeg har fylt på med kondens middel. Jeg prøvde å få start i ca 15 minutt, men det smalt bare fra forgasseren og jeg begynte å få lite strøm. Men jeg lot den stå i en halv time uten å gjøre noe og da fikk jeg start med en gang. Noen som vet hva som kan være årsaken?

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer dette kun når motoren er varm? Høres da gjerne ut som defekt hall-giver. Den kutter ut når motor er varm for så å fungere utmerket på kald motor. Neste gang den ikke starter, sjekk da om du har gnist på pluggene.

Om det er en 89-modell du har så har du vel monojetronic. Sjekk om det er sprekker i gummiflensen mellom "forgasseren" og innsuget. Sjekk også verdien på den blå temperatursensoren samt at det er kontakt i pluggen til denne.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer dette kun når motoren er varm? Høres da gjerne ut som defekt hall-giver. Den kutter ut når motor er varm for så å fungere utmerket på kald motor. Neste gang den ikke starter, sjekk da om du har gnist på pluggene.

Om det er en 89-modell du har så har du vel monojetronic. Sjekk om det er sprekker i gummiflensen mellom "forgasseren" og innsuget. Sjekk også verdien på den blå temperatursensoren samt at det er kontakt i pluggen til denne.

 

 

Har stort sett opplevd dette problemet når motoren er varm og ved overgangen fra kaldt til mildvær. Har aldri dette problemet på sommeren. I dag når jeg skulle ut å starte så fikk jeg ikke start. Hørte at startmotoren dro rundt, men den dro sakte som om jeg hadde lite strøm. Jeg målte hvor mye volt det var på batteriet og det var 11,45 så det burde være tilstrekkelig med strøm.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg få laddet det.

Hvilke batteri vil du anbefale at jeg kjøper?, det jeg har nå begynner å bli slitt og gammelt.

Sist jeg kjøpte batteri var jeg på mekonomen og kjøpte det kraftigste som passet min bil, men jeg klarer ikke å finne ut hvor mange ah jeg skal ha og hvilke mål som skal være på batteriet.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått strøm på batteriet og testet gnisten. Men syns det var lite fuktighet på pluggene. Hadde en kompis med som så på motoren mens jeg prøvde å starte og når det smalt fra forgasseren så så han at den hoppet opp samtidig. Den dro gått rundt, men ville ikke starte.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det forgasseren som hoppet? Da kan det være gummiflensen i mellom forgasseren og innsuget som har røke.

Hadde det samme problemet med min, byttet flensen og den gikk som en kule :)

 

Ja det var det ifølge kompisen min som sto og så på. Hvor fikk du tak i flensen og hva kostet den?

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladet batteriet i natt og prøvde å starte tidligere i dag, men fikk ikke start. Hørtes ut som det var like før den startet. Hvis det er flensen som er feilen så må den ha vært dårlig i ca 1 år. Men jeg alltid fått start før.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår