Gå til innhold

Golf 2 motorproblem

Ranger emnet


peregrin

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk satt på den midlertidige flensen i dag, men jeg får fortsatt ikke start. Er rimelig sikker på at alle ledningene og slangene sitter der de skal.

Skal prøve å lade batteriet litt, siden det hadde litt lite strøm.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fortsatt ikke start etter å ha satt på den midlertidige flensen. Pluggene ser bra ut, de har gnist og får bensin. Kan det være noe annet som er galt eller er det bare flensen sin skyld?

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag fikk jeg nye problemer. Er veldig vått ute i dag. Bilen startet som vanlig, men nøkket litt på vei ned til butikken. Når jeg kom ut fra butikken så fikk jeg ikke start, samme problem som beskrevet tidligere, men denne gangen smalt det ikke fra motorrommet. Jeg ventet ca en halvtime før jeg prøvde å starte igjen, fikk start, men måtte holde gassen godt inne for at den ikke skulle dø igjen. Det buldret veldig fra eksosen og motoren døde hver gang turtallet gikk under 2000 rpm. Når jeg endelig kom meg på veien og skulle bremse så var pedalen veldig hard og det var begrenset med bremsekraft. Til slutt kom jeg meg hjem og åpnet panseret for å se om jeg så noen innlysende feil. Så ingen feil, men det røyk fra blokka (så ut som det kom fra en plass mellom girkassa og torpedoveggen) og litt fra eksosen.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Takker på forhånd for svar.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å starte nå i morges, men det gikk ikke.

 

Er det noen som vet hva problemet(ene) kan være?

 

Fant ut av bremseproblemene, slangen som går fra bremsekraftforsterkeren til blokka/innsuget var løs. Må bremsesystemet nå luftes? Men jeg får fortsatt ikke start. Det må jo ha noe å gjøre med det våte været siden jeg aldri har disse problemene når det er tørt. Har sjekket fordeleren. Noen forslag?

Endret av peregrin

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg ute og prøvde å starte, fikk start med en gang. Prøvde en gang til for å sjekke at det ikke var en drøm, fikk start da også. Så gikk jeg inn for å bytte klær for å dra på butikken. Når jeg da skulle starte så fikk jeg ikke start #%¤¤*/¤%#.

Noen som vet hva som er problemet?

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av bremseproblemene, slangen som går fra bremsekraftforsterkeren til blokka/innsuget var løs. Må bremsesystemet nå luftes? Men jeg får fortsatt ikke start. Det må jo ha noe å gjøre med det våte været siden jeg aldri har disse problemene når det er tørt. Har sjekket fordeleren. Noen forslag?

 

Så lenge slangen mellom innsug og bremsekraftforsterker er av så får motoren for mye luft (kontra bensin) og vil dermed ikke gå på annet enn høyt turtall. Bremsesystemet trenger ikke luftes. Hva fant du ut da du sjekket fordeleren?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg ute og prøvde å starte, fikk start med en gang. Prøvde en gang til for å sjekke at det ikke var en drøm, fikk start da også. Så gikk jeg inn for å bytte klær for å dra på butikken. Når jeg da skulle starte så fikk jeg ikke start #%¤¤*/¤%#.

Noen som vet hva som er problemet?

 

Det er umulig å si konkret hva som er problemet, man må begynne i en ende og finne ut hva som ikke er tilstede og ta det derfra. Bensin eller gnist?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensin skal det være der, lukter bensin når jeg har prøvd å starte og så går ut for å se på motoren. Har sjekket fordeleren og rotoren, de ser bra ut. Har ikke fått sjekket gnisten, siden jeg for øyeblikket ikke har noen som kan hjelpe meg.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akuratt de samme problemene! Smånøkka litt en kveld, og neste dag stod vi og blomstra langs veien dønn stille.

 

Fikk rulla den i gang, fuska oss til E18 og døde der, fikk rulla igang igjen etter lang tid og fuska oss til Shell, der tauing måtte til.

 

Ta en titt på dysa, er ofte problemer med dysa på disse bilene, eller coilen.

 

Idag skal jeg lade min og sjekke pluggene, jeg har ikke lappen før om 2 månder, så jeg kjører veldig mye på tomgang på grusveien der jeg bor fram og tilbake med start og stopp, så nå sier folk at pluggene er sure og jævlige av å bli drukna i bensin og sot.

 

Lykke til! Sier ifra om jeg får liv i loppa mi, kanskje du skal prøve det samme? :) Har ikke lest helt igjennom og sett om du har sjekka pluggene.

 

Den røyken utav blokka fikk jeg og, sammen med lukt av svidd clutch etter igangrulling.

Endret av Golfen min er død

[Lagt i mine hender 19. Mars 2011] Golf MK2 1990 1,8GL 90HK

Elektriske Recaro seter.

4 klar-lykter forran.

Orginal Blaupunkt kassettspiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått start nå. Sjekket pluggene mine, de så bra ut. Men jeg tenkte det kunne ikke skade å bytte de. Skal undersøke tenningssystemet litt nærmere sommeren. Prøv å bytt plugger, det kan godt hende at det vil hjelpe deg også

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår