Gå til innhold

Gatebil er jo super kult!!

Ranger emnet


turbo2

Anbefalte innlegg

Originally posted by Åge

 

Nå har ikke jeg fullstendig oversikt over det finnansielle i gatebil.no men jeg tviler på at jeg ville jobbet så mye pr år for så lite. Dette er noe de driver ved siden av vanlig jobb.

Av de 300 du betaler for å få kjöre går 200 til engangs lisensen som de ikke ser noe til. Så er det alle som skal ha sin del av kaka, funksjonärer, rydde personell, bane leie(prosent av inntektene), +++. Blir ikke SÅ mye igjen.

 

Såvidt jeg vet betaler de ingen engangs lisens. Funkjonærer og rydde personell er som regel dugnad for lokal idretten = billig arbeidskraft! Også mye annet er inkludert i baneleien.

 

Så det å si at Gatebil ikke tjener penger er feil, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

its all about the money... damndidam-dam-dam... :)

 

seriøst, at det koster ekstra for og ta med bilen inn synes jeg personlig er høl i hue.. det er jo vi.. ja VI ja, bilentusiastene, som bruker XXXX mye cash på bil, som gjør at arrangementer som f.eks. Gatebil får noe "utsillingsmateriale" i det heletatt.. og det må vi betale for.. tenk om ingen hadde gjort det? omtrent ingen utstillingsbiler = ingen gatebil.

 

så neste gang bør ALLE sammen, i protest, parkere en annen plass!! - så får vi se om det blir "gratis" og ta med seg bilen inn!

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

 

Såvidt jeg vet betaler de ingen engangs lisens. Funkjonærer og rydde personell er som regel dugnad for lokal idretten = billig arbeidskraft! Også mye annet er inkludert i baneleien.

 

Så det å si at Gatebil ikke tjener penger er feil, spør du meg!

 

De har prövd å få idrettslag til å ta ryddingen men ingen ville til en fornuftig pris. De skulle også få sortere flaskene og ta panten i juli. Det ble sikkert kasta flasker for nermer 10000,-. De var alikevell ikke interesert. Hvordan vet du egentlig hva som er inkludert i bane leie? Det er norges störste arrangemang.

Dette begyner å bli en diskusjon om "jeg tror" utspill fra masse forskjellige menesker som ikke vet så veldig mye. Jeg vet heller ikke så veldig mye så jeg vil ikke diskutere dette mere, men jeg tar gjerne imot forslag på hvordan ting kan gjöres bedre.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

 

De har prövd å få idrettslag til å ta ryddingen men ingen ville til en fornuftig pris. De skulle også få sortere flaskene og ta panten i juli. Det ble sikkert kasta flasker for nermer 10000,-. De var alikevell ikke interesert. Hvordan vet du egentlig hva som er inkludert i bane leie? Det er norges störste arrangemang.

Dette begyner å bli en diskusjon om "jeg tror" utspill fra masse forskjellige menesker som ikke vet så veldig mye. Jeg vet heller ikke alt så jeg vil ikke diskutere dette mere, men jeg tar gjerne imot forslag på hvordan ting kan gjöres bedre.

 

først skal vi betale sinnsykt med penger for å komme på et arrangement som ikke er 100% planlagt, også skal vi stå i kø for å kjøre bil på bane, noe vi betaler dyrt for, også må vi komme med forslag på hvordan dette skal arrangeres???????

 

Hva skal dere i styret gjøre da???

 

Greit nok at vi kan komme med konstruktiv kritikk, men skjerp deg litt da.... håper du skjønner at enkelte synes at det er litt stive priser???

 

Dra på treff i sverige, der koster det ikke mere enn maks 100 spenn for å komme inn..... og da får du med deg som regel bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

 

De har prövd å få idrettslag til å ta ryddingen men ingen ville til en fornuftig pris. De skulle også få sortere flaskene og ta panten i juli. Det ble sikkert kasta flasker for nermer 10000,-. De var alikevell ikke interesert. Hvordan vet du egentlig hva som er inkludert i bane leie? Det er norges störste arrangemang.

Dette begyner å bli en diskusjon om "jeg tror" utspill fra masse forskjellige menesker som ikke vet så veldig mye. Jeg vet heller ikke så veldig mye så jeg vil ikke diskutere dette mere, men jeg tar gjerne imot forslag på hvordan ting kan gjöres bedre.

 

Du må da være enig Åge, det er litt rart om Gatebil skal ha en DÅRLIGERE avtale enn hvem som helst får når dem ringer Rudskogen?

At de idrettslagene ikke vil ta ryddinga forstår jeg godt, jeg lå på gokartbanen på gatebil i Juli, og fy faen som det så ut, hele greia minte mest om et russetreff, med tilhørende fyll og fanteri.

 

At Gatebil i tillegg sier i det ene øyeblikket at prøveskilter IKKE er tillatt, for så å like etter slippe ut en sur Manta med prøveskilter gjør meg heller ikke helt blid, skiltene til bilen jeg skulle ha på banen var nemlig stjælt, jeg ringte dere for å høre om det var noen mulighet, da fikk jeg beskjed om at bilen måtte være bedre enn ny omtrent for at det skulle gå, visstnok fordi rudskogen nekter dere å kjøre med prøveskilter.

 

Det er jo i så måte rart at alle andre slipper forbud mot prøveskilter?

 

For min del kommer jeg nok til å holde meg unna Gatebil heretter, inntil jeg får en god besvarelse på et par mailer jeg har sendt gatebil, med diverse kritikk av manglende rutiner.

 

At jeg noengang får svar på disse mailene har jeg vanskelig for å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det så å stille opp med bil på Gatebil på rudskogen, for å kjøre på bane for en fra Møre og Romsdal?

 

skal vi se:

 

bensinutgifter:

70mil en vei = 140 mil med 0.8l/mil og 8.50kr for 98okt = 952kr

 

inngang pr person = 130kr

 

for bil på området = 120kr

 

for å få kjøre på bane = 300

 

totalt for å få stå i kø, å kjøre to-tre heat = 1502,- kr...

 

Totalt sett et relativt dyrt treff? :rolleyes:

 

Selvfølgelig må arrangørene få inn penger, men når 8-9000 mann betaler 130kr for å komme inn så blir jo bare det over en million kr!!! og det uten å ta inn en eneste bil, for ikke å snakke om banekjøringa!!

 

Da blir det litt tydeligere for meg at pengene ikke går kun til baneleie ass..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Var det ikke 13.000 tusen folk der nå sist??

 

Jeg tviler ikke, men jeg var der kun forrige gang..

 

Men det forsterker bare saken min! :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Hva koster det så å stille opp med bil på Gatebil på rudskogen, for å kjøre på bane for en fra Møre og Romsdal?

 

skal vi se:

 

bensinutgifter:

70mil en vei = 140 mil med 0.8l/mil og 8.50kr for 98okt = 952kr

 

inngang pr person = 130kr

 

for bil på området = 120kr

 

for å få kjøre på bane = 300

 

totalt for å få stå i kø, å kjøre to-tre heat = 1502,- kr...

 

Totalt sett et relativt dyrt treff? :rolleyes:

 

Selvfølgelig må arrangørene få inn penger, men når 8-9000 mann betaler 130kr for å komme inn så blir jo bare det over en million kr!!! og det uten å ta inn en eneste bil, for ikke å snakke om banekjøringa!!

 

Da blir det litt tydeligere for meg at pengene ikke går kun til baneleie ass..

 

Helt enig, er alt for dyrt.

 

Vi var flere som valgte å parkere "parkeringsplassen" og ikke inne på gocart banen denne gangen. Gatebil suger jo penger ut av oss, skulle tro det var den norske staten som arrangerte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleC

Det er ikke vanskelig å avsløre at "gatebil" tjener penger.

 

Var på fordtreff på rudskogen tidligere i sommer. det kostet 50 kr!!!! Langt under halve prisen... og jeg mener at det ikke var så mye for å kjøre på banen!!!

 

"Gatebil" er et firma, og det er fortsatt ikke forbudt å tjene penger her i landet, så lenge det kommer 13 000 mennesker er det fortsatt billig, dyrt er det ikke før folk slutter å komme.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår