Gå til innhold

eksos

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Hva skal man med en bakre lyddemper?

dette får man fin lyd av:

Sveise litt:

sveis1.jpg

Grunnet og montert:

sveis3.jpg

Ferdig resultat:

sveis5.jpg

Nå blei det annen lyd ja!! :D :D :D

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette har jeg hatt lenge!

jeg har dog litt tykkere rør tror jeg, samt jeg har litt finere oppheng.

brukte noen stålstag på ca. 1cm tykkelse, kappet den i to og bøyde til, sveiset det så fast i røret.. (bøyde til L form).

jeg synest det er for mye lyd..

kanskje litt bedre om man har lavere utveksling på siste gir enn jeg har.. når jeg ligger i 80 er det for mye lyd!

jeg skal hive på 960 potter når jeg får montert 960 motoren, men dog uten kat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde slikt på min, fin lyd, men naboen og politiet likte det ikke...:mad:

Skal lagge meg noe lignende, men jeg skal legge etvanlig rør inni en lyd demper slik at det ser ut som jeg har lydemper :)

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut på venstre side som er normalt for 240..

Er nok ikke en trestol men en slags rampe man kjører opp på, og den er av stål...

Tenkte å sveise slik som Dabutcher sa, men da ville det blitt for stivt, skal være litt fjæring sånn at du ikke presser på resten av anlegget..

Er heller ikke for mye lyd.. Er akkurat passe.. Litt dyp lyd, men ikke noe sånn at jeg er redd for å vekke naboen eller noe..

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Går ut på venstre side som er normalt for 240..

Er nok ikke en trestol men en slags rampe man kjører opp på, og den er av stål...

Tenkte å sveise slik som Dabutcher sa, men da ville det blitt for stivt, skal være litt fjæring sånn at du ikke presser på resten av anlegget..

Er heller ikke for mye lyd.. Er akkurat passe.. Litt dyp lyd, men ikke noe sånn at jeg er redd for å vekke naboen eller noe..

vel, jeg bruker jo de samme gummi opphengene jeg også da :p

skal tegne en simpel tegning for å vise hva jeg gjorde..

sveisen.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å fjerne den fremre lydemperen og lage strakt rør ut til f.eks. en simons effektlydemper bakerst, da får du en skikkelig skarp og fin lyd... Ikke sånn "baule" lyd...

- 1979 Volvo 242(Under oppbygging, 2,5L NA med Sellholm kasse osv....)

Tidliger: En haug med gamle volvo'er=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

kan onkel gi deg bot for å ha sånn derre lyd uten bakre potte, eller får du bare tilsnakk?

bare si du har simmons 2.25" effektanlegg (halv effektanlegg) og at resten er orginal volvo.

si det var på bilen før du tok den på eu kontroll forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by DaButcher

vel, jeg bruker jo de samme gummi opphengene jeg også da :p

skal tegne en simpel tegning for å vise hva jeg gjorde..

sveisen.JPG

sånn?

eksosoppheng2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider