Gå til innhold

Div feil mk3 gti 8v

Ranger emnet

bergan01

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en mk3 gti 8v, som er helt strøken utvendig, men har noen småfeil jeg kunne tenkt meg å rette opp:

Mekanisk:

Hadde regreim+toppakning bytte, og da oppsto dette:

Feil 1:

Ved tomgang detter turtallet plutselig ned til 400, hoster litt og hopper tilbake til normalt. Dette skjer med 10 sekunders mellomrom når det skjer, og tilslutt stopper bilen. Når bilen er kald går den jevnt. Ellers synes jeg generelt det er en litt merkelig putre-lyd, men det er ingen lekkasje i eksos.

Feil 2: Når jeg kjører og har behov for litt dreiemoment, f.eks i en oppoverbakke, kommer det en rar kaklelyd fra motor, som om den fusker litt. Men om jeg kjører vanlig er den ikke tilstede, kun når jeg tråkker på litt. Det virker å bli mer tydelig når bilen er varm, og det virker ikke som bilen yter slik den skal i det hele tatt.(Selv om jeg vet den er slapp fra før :D ) Oljetemp er 96 og vanntemp 90 når bilen er varm

Mistenker at disse to feilene henger sammen, men planen nå var å bytte tennkabler, plugger, oljefilter og olje, og se om dette hjelper. Ville det lønt seg å tatt en feilsøkning med vag-com?

El-feil:

Feil 3:

Vindusstyringen på førerside side fungerer ikke, ingen respons fra noen av knappene, det samme gjelder speiljusteringen. Men det er lys i begge knapper. Vindusstyringen på passasjerside fungerer.

Feil 4:

Denne er ganske morsom. Takluka fungerer som normalt om jeg har lysene slått av, men når jeg setter på parklys eller kjørelys får jeg ingen respons fra takluka. Om jeg har takluken oppe, og deretter setter på lysene, går takluken igjen. Det hender også det kommer helt sjuke lyder fra relee/styringsenheten foran takluka når jeg bruker blinklys..

Noen ideer?

Kom gjerne med innspill!! Settes stor pris på :)

Bo

-Mazda MX-3 v6, 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider