Gå til innhold

førsterker spørsmål

Ranger emnet

darkchron

Anbefalte innlegg

Synes den Sony'en der virka en smule liten skal jeg være ærlig...

Skal du først bruke mye penger på forsterker så gå for noe skikkelig når du først er i gang...

Noe å tenke på?:

Normalt skal du bra høyt over subbenes effekt med forsterkeren for å blåse dem, derimot skal det lite eller ingenting til for å ødelegge dem med en for liten forsterker...

2x4000 i sony-forsterkere? Finnes SINNSYKT mye bra av monoblokker i prisklasse 7-8000 som drar både 4, 6 og 8 av de bassene dine...

Jeg er vel litt glad i RF jeg (for glad i RF kanskje?) men Rockford Fosgate 801S kanskje? 1x800W RMS i 2 ohm... Mot to subber (2x350W i 2ohm parallell).. Og tilbudsprisen hos bilradiospesialisten (kampanje nå) er 4990,- nedsatt fra 6990...

Bisarre skaffer nok også denne til gunstig pris hvis du spør litt fint ;)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkchron

da blir det sony sin..

RMS utgangseffekt:

4 ohm, 2 x 165 Watt

2 ohm, 2 x 200 Watt

4 ohm, 1 x 400 Watt

ser det bra ut ?

1 slik til å drive begge subbene? eller skal jeg hive inn for 2 ?:P

Tenkte mer på Pentagon saken jeg...

1x500watt i 4ohm eller

1x1000watt i 2ohm. Klasse D forsterker. Den bør greie å lufte de sub'ene dine.

Heller litt for mye watt enn for lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkchron

hei..jeg har en alpine mono block førstærker på 700watt som driver 2 subber på 1400watt.. men jeg kjenner kroppen suger etter litt mer bass men da hopper forsterkern ut.

Vurderte å kjøpe en forsterker til av samme type, å kjøre en førstærker på vær sub, vil det bli mer eller like mye bass som jeg har nå bare på 1? Har hørt att noen forsterkere ikke er vits å kjøpe 2 av, fordi effekten blir samme som 1?

Jeg ville lånt en kraftig forsterker av en kompis e.l. og hørt om du synes trykket og basslyden blir bedre da, det er ikke sikkert du får så mye mer eller bedre bass selv om du kjøper en forsterker med mer effekt på papiret. Dette pga subbenes begrensing, bilens akustikk, basskassens størrelse og plassering og tilgang på strøm. :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider