Gå til innhold

Glatte veier i Oslo! Kjør forsiktig!

Ranger emnet

juniormorten

Anbefalte innlegg

Hei

Trodde vi nærmet oss tørre veier og sol snart, men der har jeg tatt helt feil!

Ville bare melde om at det er utrolig glatt føre og at det er satt ut flere onkelblå biler i Oslo områdene.

Hadde tenkt å kjøre et par timer på kvelden i går kveld (7. 02. 11) men fant ut at å kjøre uten ABS, ESP er ikke den smarteste tingen.

Jeg kjørte forbi 3 biler som hadde kjørt ut av veien på grunn av det glatte føret. Dette var da i det østlige området av oslo. (Østensjø og nordstrand bydel)

Jeg skjønner at dere er sikkert veldig klare på dette, men ville bare dele dette på forumet :)

Kjør forsiktig :)

ZX 1.8i 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du tror at det er bare veier. Siden snøen smelter på dagen så er det til tider bar våt asfalt i sporene, men på kvelden når sola går ned så fryser det på igjen, og det blir glatt. Velkjent fenomen det her som jeg sikkert kommer til å brenne meg på en gang selv. Merker stadig vekk at det glepper såvidt det er..

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men fant ut at å kjøre uten ABS, ESP er ikke den smarteste tingen.

Dette irriterer meg...merkelig hvor ubrukelig folk er blitt til og kjøre... hvordan klarte vi oss før uten esp og abs mon tro?

om noen år kommer faen ikke folk til og skjønne hvordan en bil virker i det heletatt....skammelig

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe problem å kjøre uansett om du har esp eller adhd eller alle mulige elektriske duppedingser, er bare å avpasse farten.

eneste problemet er veldig glatte oppoverbakker og ikke altfor gode dekk og bakhjulstrekk.

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe problem å kjøre uansett om du har esp eller adhd eller alle mulige elektriske duppedingser, er bare å avpasse farten.

eneste problemet er veldig glatte oppoverbakker og ikke altfor gode dekk og bakhjulstrekk.

er SÅ enig! men mange nå for tiden inbiller seg at man ikke trenger og avpasse farten pga alle disse jalla duppedingsene bilene kommer med i dag...tragisk

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på kalenderen, er det ikke lengesiden den siste vintermåneden startet. Joda, det er fint vær og plussgrader om dagene, men det er lov å tenke litt lenger enn dagen er lang. Eller vil vi kunne se på jenter i bikini som ligger på strendene i løpet av mars? Kanskje ikke så godt å si med denne globale oppvarmingen. Må si jeg er heller positiv til den om vintrene blir kortere fremover :)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider