Gå til innhold

ny Bmw E62 M5

Ranger emnet

Tor-Ye

Anbefalte innlegg

Så de drev og testet den på Nürburgrings legendariske Nordschleife da jeg var der i slutten av september i fjor. Har bilder, men den er helt "getarnt" så det er ikke mye man ser.

Det var så vidt den cranket rundt da de skulle starte den, så det var tydelig at dette ikke var en produksjonsklar modell. Men for en lyd når den først var i gang!!

Tipper bilen kan bli ganske rå, men antallet hester er jeg ikke sikker på. Jeg har hørt ganske sikre rykter om 500, men dette er jo faktisk ikke allverden sammenlignet med hva de andre har i dag. Dette er jo også en modell som bør kunne holde konkurrentene unna i en del år fremover også.

Jeg vet at det har vært en debatt innad i BMW det siste året om hvilken strategi man skal velge for å henge med i effektracet. De har jo en filosofi om ikke å bruke turbo/kompressor, men grensene begynner visst å nås med tanke på hva de får ut av en N/A motor. Valget da er enten overlading eller mer turtall, hver med sine fordeler og ulemper. Hva som blir utfallet er jeg ikke sikker på.

Internt var det også mange som skammet seg over 760-motoren som hadde lavere effekt enn konkurrenten fra Stuttgart allerede da den kom på markedet. De skremte litt ekstra ut av den før lansering, men altså ikke nok.

Blir spennende å se hva som skjer fremover!

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Sanheten er vel at ingen vet helt hvor mange hk motoren vil komme på, at det blir V10 motor er vel mer eller mindre fastslått. Turbo eller kompressor tror jeg blir fullstendig undødvendig da de faktisk sliter med å få "tunet ned" motoren til et sted rundt 500+ hk etter det jeg har hørt. Alt er vel spekulasjoner fram til det endelig resultat tenker jeg:rolleyes:

E61 er den nye fem serie Touring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider