Gå til innhold

feil på anlegget mitt! ( suselyd )

Ranger emnet

Chiiser

Anbefalte innlegg

jeg skulle koble til 2 ekstra høytalere til forsterkern her om dagen. så stod anlegget å spilte samtidig som jeg koblet, tenkte meg rettogslett ikke om. men iværtfall det som sjedde er at det gnistret i koblingspunktene på forsterkeren og den srudde seg av. og da jeg startet opp anlegget igjenn så kom d mye skurr i høytalerne og bassen som var koblet via forsterkeren, og kom en pipelyd som økte med turtallet når jeg bynte å kjøre, og ble svakere da jeg trødde inn clutshen. jordingen er som den skal osv på både spiller og forsterker. så lurer på om det er noen som vet hva som er ødelagt? om det er selve forsterkeren eller kanskje bare utgangene på spilleren som er svidd elns.. ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt ikke såååå viktig å legge signalkabler og strøm hver for seg. Det pleier å gå bra så lenge de ikke er stripset innat hverandre hele veien.

Om du skulle oppleve støy når de ligger nærme hverandre så skyldes nok det heller dårlig skjerming på kablen, som vil si at det er en ubruklig kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en GOD regel når man kobler bilstereo er at phono kabel ALLTID skal i spilleren SIST!

Kobler du strøm når phonokabelen er i KAN du være uheldig og brenne phonoutgangen... koster rundt 500-700kr på verksted og fikse!

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt ikke såååå viktig å legge signalkabler og strøm hver for seg. Det pleier å gå bra så lenge de ikke er stripset innat hverandre hele veien.

Om du skulle oppleve støy når de ligger nærme hverandre så skyldes nok det heller dårlig skjerming på kablen, som vil si at det er en ubruklig kabel.

Jojo, greit nok det, men det er jo likevel greit å prøve å legge de hver for seg om det er mulig:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider