atlegb Skrevet Februar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Hallo godtfolk! Jeg er den lykkelige eier av en V70 som i november fikk seg ett skinnende nytt hjullager(komplett nav) fra BCB. Dette var jo flott og bilen var stolt som aldri før. I dag fikk den seg enda ett nytt lager, riktignok på den andre siden. Da var både jeg og bilen stolte! :hug: Men stoltheta fikk seg en knekk da den lykkelige eier sånn for moro skyld "shaka" litt i hjula før vi slapp bilen ned fra 2-søyler'n. Da var det skikkelig slærk i lageret som ble byttet i november. I og med at bilen har gått ca 5.000km siden den tid synes jeg vel strengt tatt at det er litt vel kort holdbarhet. Kvitteringa har selvfølgelig fløyet sin veg, selv om alt av andre kvitteringer ligger på sin faste plass i serviceheftet..... Hvordan funker det med garanti på deler? Jeg løsna forresten på skiva i dag og navet er like blankt som da det var nytt, så det er tydelig at det ikke har gått i saltlaka'n i flere år... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Hvis dere satt det på selv så tror jeg du kan se langt etter garanti. Feilmontering heter det visstnok...... Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Har du dratt til navet med moment da? Skal være ganske heftig skrudd fast det. 250-350 nm. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlegb Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Hvis dere satt det på selv så tror jeg du kan se langt etter garanti. Feilmontering heter det visstnok...... Hmmff.. komplett nav, 5 bolter..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlegb Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Har du dratt til navet med moment da? Skal være ganske heftig skrudd fast det. 250-350 nm. Og ja, det sitter! Men er like fordømt slark..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Februar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 som sagt husket du moment? Og at du gjorde helt rent? Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Februar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2011 som han sier her over, komplett nav med 5 bolter :) så det har ikke noe med feilmontering og gjøre, for det tror eg ikkje går :) men det er jo bare og høre med de som du kjøpte lageret av? har byttet mange sånne lagre\hjulnav så det er egentli helt idiot sikkert og få det på plass uten og tenke på feil moment, det blir egentli som og si at det er feil moment på hjul boltene som er årsaken (greit, den ble dradd litt lang), siden lageret kommer komplett fra butikk med spindel og alt i en klump :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Februar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 Hvordan smørte du lageret? Hvilken type fett brukte du? Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlegb Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 Det blei montert av ett verksted, så det veit jeg ikke... Men trolig noe brukbart! Får bare høre med forhandleren og se.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet Juli 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 Skal vel ikke smøre et lager som er lukka , Jeg har kjørt et år på et lager fra biltema ,nå er det kaputt og skifta , men er det skruen i mitten som skal trekkes moment ,?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Juli 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2012 Viss det var montert på verksted, skal du inn å høre med dem, de har sikkert kontroll på diverse arbeidsordrer og slikt. Det var vell de som skaffa det lageret? Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg