Gå til innhold

DIY på lås til bakluke?

Ranger emnet

the king

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har/kunne funnet en diy på hvordan man setter sammen låsen tilbakluka på en golf 3 2.0 gl?

Har et siste problem med golfen nå, det er speedometeret som hopper inn og ut hele tiden.

Har målt spenning helt ned til sensoren, så vil tro det er der problemet ligger. Noen som har hatt samme problem?

Må jeg få tak i en ny sensor, eller holder det å rengjøre den eller noe?

På forhånd takk! :)

95' Golf 3, 2.0 Gl - Solgt

90' Mercedes 230e - Død

96' Ford Fiesta kul edition - Kasta

90' Volvo 240 (snart turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Haynes Golf 3 boka på biltema. Står der detaljert med bilder hvordan man tar ifrahverandre og setter sammen igjen låsesylinderen. Usikker på om boka omhandler 2.0 modellen. Mener og huske på at den gjør det.

(EDIT: Stemmer, var for 2.0, sjekka)

I og med at speedometeret hopper inn og ut hele tiden, får det iallefall strøm.

Tipper er noe galt med sensoren som du nevner da. Snakk med kjells biler. Var der lørdag for 2 uker siden, han hadde 2 (som jeg så) golf 3 stående inne.

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Haynes Golf 3 boka på biltema. Står der detaljert med bilder hvordan man tar ifrahverandre og setter sammen igjen låsesylinderen. Usikker på om boka omhandler 2.0 modellen. Mener og huske på at den gjør det.

(EDIT: Stemmer, var for 2.0, sjekka)

I og med at speedometeret hopper inn og ut hele tiden, får det iallefall strøm.

Tipper er noe galt med sensoren som du nevner da. Snakk med kjells biler. Var der lørdag for 2 uker siden, han hadde 2 (som jeg så) golf 3 stående inne.

Holder på på verkstedet nå, og knakk uheldigvis den "plast-ringen" som låser for at ikke selve sylinderen kan vris helt rundt, så skal opp på bjarne johansen i morra å se om jeg finner en lås der. Skulle bare hatt et bilde så jeg kunne se hvordan den "plast-ringen" skal stå.

Mulig jeg kan stikke bort på kjells biler om ikke de har noe på bjarne.

Takk for hjelpen! :)

95' Golf 3, 2.0 Gl - Solgt

90' Mercedes 230e - Død

96' Ford Fiesta kul edition - Kasta

90' Volvo 240 (snart turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider