320cab Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Jeg har gått til anskaffelse av nye hvite instrumentskiver, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram ved montering. Har ikke fått skivene enda, de kommer om et par dager, så jeg vet ikke om det følger bruksanvisning med. Noen som har erfaringer med hvordan dette skal gjøre??? Siter 96' Ford courier (2 stk) Nesten solgt - 95' 320i cab x- 93' 318iA x- 94' Peugoeot 306 Member of Bmw Car Club Norway www.bmwccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostby Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Jeg har erfaring på at det er jævlig vanskelig å finne ut hvordan man gjør det. :) Tror man må ta ut hele dashen. og det er ikke lite jobb.. Men vær så snill å si hvordan hvis du har finni det ut. Siter Moped x EVO VI TME x Ducati 748r Solgt =(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320cab Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Snakket med et bmw-verksted idag. Man må først og fremst av med rattet. Hvordan gjør man det (rattet mitt er det 3-ekers sportsrattet med airbag)? sitter å kikker litt i haynes boken nå Å få ut selve "speedometer huset" er visst veldig lett, etter man har tatt av rattet :) :) :) Siter 96' Ford courier (2 stk) Nesten solgt - 95' 320i cab x- 93' 318iA x- 94' Peugoeot 306 Member of Bmw Car Club Norway www.bmwccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Jeg skiftet mine instrumenter i min 316. Der tok jeg bare ut selve instrument huset...klarte å lirke det mellom ekene i rattet, og så skrudde jeg det fra hverandre...' De svarte instrumentene er limt med en dobbelsidig tape som jeg lirket fra platen.... Deretter monterte jeg på de nye skivene. Vær forsiktig med nålene...merk deg hvor de sitter. Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Du behøver bare ta ut instrumentene,festa i to torx i overkant. Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320cab Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Sitat Originally posted by villejan Jeg skiftet mine instrumenter i min 316. Der tok jeg bare ut selve instrument huset...klarte å lirke det mellom ekene i rattet, og så skrudde jeg det fra hverandre...' De svarte instrumentene er limt med en dobbelsidig tape som jeg lirket fra platen.... Deretter monterte jeg på de nye skivene. Vær forsiktig med nålene...merk deg hvor de sitter. Takk for tipset! Jeg holder på å prøve å kun ta ut instrumenthuset. Ser at jeg kan klare det uten å ta av rattet. Men sliter med å få av kontaktene på baksiden. Hvordan gjør jeg det??? Håper på rask svar slik at jeg får det ferdig innen noen timer :D Siter 96' Ford courier (2 stk) Nesten solgt - 95' 320i cab x- 93' 318iA x- 94' Peugoeot 306 Member of Bmw Car Club Norway www.bmwccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320cab Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Sitat Originally posted by M3ess/nos Du behøver bare ta ut instrumentene,festa i to torx i overkant. Takk til deg også :) Siter 96' Ford courier (2 stk) Nesten solgt - 95' 320i cab x- 93' 318iA x- 94' Peugoeot 306 Member of Bmw Car Club Norway www.bmwccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320cab Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Hvordan får jeg av kontaktene på baksiden av instrumenthuset?????????? Siter 96' Ford courier (2 stk) Nesten solgt - 95' 320i cab x- 93' 318iA x- 94' Peugoeot 306 Member of Bmw Car Club Norway www.bmwccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Det husker jeg ikke, men jeg mener at det var noen sånne låse klemmer som du trekker opp på selve kontakten som gjør at det løsnet? Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320cab Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Sitat Originally posted by villejan Det husker jeg ikke, men jeg mener at det var noen sånne låse klemmer som du trekker opp på selve kontakten som gjør at det løsnet? Det høres veldig rett ut. Var de vanskelig å trekke opp? Klarte du det med bare hendene, eller måtte du bruke skrujern??? Siter 96' Ford courier (2 stk) Nesten solgt - 95' 320i cab x- 93' 318iA x- 94' Peugoeot 306 Member of Bmw Car Club Norway www.bmwccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 tror jeg klarte det med fingrene.... Vær forsiktig så de ikke knekker, da har du plutselig en håndfull med problemer! Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 bokstavelig talt :D Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostby Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Jøss. er det ikke værre? Siter Moped x EVO VI TME x Ducati 748r Solgt =(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320cab Skrevet Februar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Sitat Originally posted by villejan tror jeg klarte det med fingrene.... Vær forsiktig så de ikke knekker, da har du plutselig en håndfull med problemer! Klarte du å knekke noen? Siden du skriver det altså... Siter 96' Ford courier (2 stk) Nesten solgt - 95' 320i cab x- 93' 318iA x- 94' Peugoeot 306 Member of Bmw Car Club Norway www.bmwccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostby Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Lett Siter Moped x EVO VI TME x Ducati 748r Solgt =(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg