Gå til innhold

Sub på 300w RMS

Ranger emnet

kristia

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale en sub på ca 250-300w RMS?

Jeg tenkte i prisklassen rundt 2000-3000kr.

Er noen av disse brukbare?

JL Audio 12W0v2

JL Audio 12WX-4

Alpine SBE-1243BR

MTX RT12AV

Hertz ES 300

Subben skal brukes til en forsterker på 260w RMS

Subben skal spille fint fremfor høyt.

Bil: Toyota Carina E

MVH

Kristian

MVH Kristian

93' Toyota Carina E 1.6 Xli

Pioneer - Alpine - dynaBel - Audio-System

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hertz es 300 er knall subb.. Har hatt 2 stk,jeg bruke portet kasse og syns det fungerte kjempebra.

Hvis du skal ha 1 stk kan du bruke en lukket kasse på 30 L, det vil spille fint og dypt :)

Hvilken forsterker er det du skal bruke?

Subben har høy følsomhet, noe som er bra om du skal bruke liten forsterker..

Endret av -Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal spille PENT så er vel JL veien å gå. Hadde aldri valgt Hertz, ikke om noen kastet det etter meg. Har hørt det en gang, og den forferdelige (u)lyden sitter som om det skulle vært i går!

De Jl elementene var litt tungdrevne, jeg ville heller valgt en sub med høy følsomhet, siden han skal bruke en såppas liten forsterker, og hvis han skal ha lukket kasse.

Hvordan oppsett var det du hørte med det hertz anlegget som var så "forferdelig"..?

Måtte Sikkert vært dårlig bygd\montert eller skikkelig feil justert..

Selfølgelig hver sin smak hva folk liker, men litt dumt å si at et merke er dårlig pga man har hørt et dårlig eksempel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg hørt di hertz elementene.men kasse har mye å si og hvordan det er innstallert og hvilken forsterker(e) en bruker.elementet du hørte på parkway kan jo ha vært slitene/noe galt med.forsterker som klipper osv.hehe.men jl vet jeg har gode elementer som er pene og høre på og trykker godt.men koster jo litt ekstra også.men en får jo hva en betaler for somregel,men ikke alltid.mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Jl elementene var litt tungdrevne, jeg ville heller valgt en sub med høy følsomhet, siden han skal bruke en såppas liten forsterker, og hvis han skal ha lukket kasse.

JL 12W0v2 har anbefalt forsterker på 200w RMS

JL 12WX har anbefalt på 125w RMS

MVH Kristian

93' Toyota Carina E 1.6 Xli

Pioneer - Alpine - dynaBel - Audio-System

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppsett var det du hørte med det hertz anlegget som var så "forferdelig"..?

Måtte Sikkert vært dårlig bygd\montert eller skikkelig feil justert..

Hertz settet jeg hørte var i et SQ-oppsett og det var ikke noe å si på monteringer eller plasseringen. Når det kommer til justeringen så ble det gjort av en dommer fra EMMA, altså, det er intet å si på justeringen. Jeg har også hørt fra flere dommere at det meste av Hertz låter bæsj uansett montering/plassering og justering. Og det tviler jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å være partisk; styr unna Hertz.. Gå for enten JL Audio eller kanskje også Alpine elementet. Personlig ville jeg gått for R serien til Alpine, disse gir mye valuta for pengene. Hvertfall med tanke på lydkvalitet, som jeg forstod var prioritert over maks trykk..

Tror ikke du vil få problemer med å drive hverken JL eller Alpine sine elementer i denne prisklassen med din forsterker.

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider