holm1 Skrevet Februar 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2011 Søker litt hjelp her da jeg har relativt lite kunnskap på området med chevrolet motorer. Saken er at det i dag sitter en 283 motor i bilen(65 modell), denne har jeg nå planer om og bytte ut. Det jeg har sett for meg av muligheter er en ny long block 350 eller 383, brukt LS1 motor eller en brukt 454. Hva ser dere av fordeler og ulemper med de forskjellige valgene? Har kommet over en LS1 motor, og må si det frister litt med en "nyere" motor, men som nevnt tidligere har jeg ingen kjennskap til sterke og svake sider ved motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet Februar 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2011 er igrunn opp til lommeboka di spør du meg, ingen av de motoralternativene der er å forakte, siden du har en 283 fra før, er det kanskje lettere å gå for 350-383 for da slipper du å flytte motorfester og har du headers fra før slipper du å bytte dem, LS1= mye ledninger å styr, vanskelig å få ett clean look under panseret hvis du liker sånnt, spør du meg er det bare å elle melle:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet Februar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 Hvis du bruker vogna til å kjøre på tur og gjerne langt, så er det moderne motorer og sprut som gjelder, i form av bedre kjørbarhet under alle forhold, bedre økonomi og pålitelighet. HVIS du vil ha høg motoreffekt ( og det vil de fleste ) så sier en moderne sprutmotor jatakk til en turbo eller to med et smil, og tåler det også bedre enn gamlisene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Februar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 409 eller 348, W-motorer er peeent :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Februar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 6,6 Duramax :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rokker Skrevet Mars 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe en crate motor, 383 høres bra ut i en impala. Velg en med mye torque siden impalaen er ganske tung. LS1 med tilhørende kasse involverer endel elektrisk arbeid men er et kjempevalg hvis du er up for the task. Gjør endel research først på hva dette innebærer av modifiseringer på det elektriske før du bestemmer deg for det. De motorene er kjempebra så ingenting å lure på der. Og skulle noe ryke så koster ikke en ny motor fra hoggern i statene allverdens heller. Her får du stygt motorom, og en motor som er fantastisk å kjøre med, går bra og bruker skikkelig lite bensin. 400hk med et kam bytte og en motor som klarer under litern på mila. En 383 er alt bolt inn og skulle ikke by på noen utfordringer i det hele tatt. Alt av braketter passer osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shovelhead4me Skrevet Mai 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Hei - sitter i akkurat samme tankene - har en Impala 1967 med en 283 (original). Vil ha mer power - en god del mer - samtidig som penger betyr noe også - altså ikke ubegrenset med midler!! Ved siden av motor (tenker meg en 383) - hvilke andre endringer må gjøres for at dette skal bli bra? Antar at originalt drivverk også vil slite litt etterhvert? Andre ting det er viktig å tenke på? Ingen erfaring med amerikanske biler - rent impulskjøp egentlig - beste impulsen ever:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holm1 Skrevet Juli 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 Kan jo informere om at valget falt på en LS1. Den er nå på vei inn og kun mindre pirk gjenstår før den er klar til prøvetur. Hittil er jeg kjempefornøyd med valget, så får vi se hvordan det er etter at den har blitt prøvekjørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lexusrider Skrevet Juli 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 Ls1 er tøft. Bra valg:) Legg ut bilder:) Men har mulighet for å måle hvor brei ls1`n er?? på anleggesflata for eksosmanifolder feks?? Lurer litt for min egen del.. Siter 03 Lexus IS:) 97 Toy Hiace 4wd:) 72 Opel Diplomat V8:):) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.