Gå til innhold

Audi A3 1,8T div spørsmål :) (Anlegg, chip, drivstofforbruk ++)

Ranger emnet

Eikaas93

Anbefalte innlegg

Hei,

Litt info: Er 17, snart 18. Har kjøpt, Audi A3 1,8T,1999 model,150hk

1. Noen mulighet for å montere anlegg i denne bilen? bagagerommet er jo ganske lite, i forhold til andre biler...så om det er noen smarte løsninger på dette "problemet" ?høytalere og bass.

Vil likksom ikke kjøre til hytten med full bil, åsså kunn ha med meg en tannkost baki, fordi det ikke er plass til noe annet...vet at jeg eventuelt ikke burda ha kjøpt så liten bil, hvis jeg vil ha anlegg, men, men, noen smarte løsninger?

2. Tenker litt på Dumpventil og K&N luftfiler... har hørt at noen luftlitre gir feil blanding av bensin og luft, så effekten minsker? noen linker til billige Dumpventiler? Vil at det likksom skal komme "PTTTSSJJJ" lyden når jeg girer, å ikke bare sånn vanlig lyd.

3. Effektanlegg...men det blir vell litt for volsomt / harry...

4. Chipp? men trenger vel ikke det, med 150hk..da blir jeg vell å kjøre så fort at jeg kjører meg selv i døden

5. Bensinforbruk? 0,7-1L på milen?

Lurer litt på disse tingene.. priser, å eventuelt om det går ann å montere noe av dette? :)

Endret av Eikaas93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder sub i bagasjerom så er det plass til ein 8" eller 10" sub med forsterker over kvar hjulbue bak. sjå her kva eg gjorde.

http://www.facebook.com/album.php?aid=194438&id=548040068&l=556f3fea2f

Dumpventil er ikkje bra på 1.8t. me har luftmengdemåler som måler lufta som turboen suger inn og det blir tilsatt rett mengde bensin i forhold til den lufta som blir målt.

ein dumpventil slepper ut noe av den lufta og dette merker ikkje computeren og du får meir bensin i forhold til luft, det er ikkje bra.

resirkulerende ventil sammen med luftfilter er det rette, då slepp du problemer. med eit åpent filter høyrer du sugelyden frå turbo og du får ganske grei "dump" lyd av ventilen.

dersom du chipper så er det anbefalt og bytte resirk ventilen, da den ikkje holder trykk over 1 bar. med chip så lader du fra1-1.3 bar alt etter hvilken chip det er. originalt ladetrykk er 0.5-0.6 bar. chip gir ca 190+ hk

min a3 1.8t bruker ca 0.65 på langkjøring og ca 1l på blandet (gasser på litt her og der). det er med ca 210-230 hk i motoren.

resirkventil og luftfilter er det enkleste og montere selv, nesten like lett som å fylle bensin :)

pris på resirk er ca 1000 og litt under 1000 for luftfilter, chip ca 5000-8000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bil ;)

jeg har chippet min a3 til ca 197hk og satt inn et GREEN innsatsfilter(fåes fra thorshovd)... da får jeg en mye mer merkbar turbo-lyd og bilen går bedre bare av å bytte filter ;) Har også montert største resirk. ventilen til Forge, denne er av god kvalitet og kan anbefales ;)

Vurderer selv hvordan jeg skal få inn en annen sub bak enn den som sitter i bilen orginalt. Jeg står mye på ski og er derfor nødt til å ha god plass til ski inne i bilen... ca 1liter på mila for blanda for meg og, har ikke akkurat en økonomisk kjørestil hele tiden og quattro/haldexen drar en del suppe den og :)

Pjokkur: var det vanskelig å plukke av dekselet på siden bak der? vet du hvordan man tar av de på fører døra og under vinduet bak på en 2-dørs?

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekselet bak var festet med skruer og litt klips. var enkelt og få det vekk. men sikkert verre visst det skal på igjenn. dekselet på fører døra er festet med 3 skruer. 1 stk oppe i både venstre og høgre hjørne (skruene ligg under eit lite plastdeksel) og den siste skrua er under armlenet på døra( ser eit lite hol der når du kikker under) bak under glasa veit eg ikkje korleis det er festa, siden eg har 5 dørs A3.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider