Gå til innhold

Turbo på 2.3 20v ?

Ranger emnet

EilertseN

Anbefalte innlegg

Hei !

Har en audi 90 2.3 20v quattro 170hk org.Er det noen som har montert turbo på en slik motor (a7) ? Vil turboen på s2 passe? det er jo en 2.2 20v turbo motor.Må jeg bytte masse for og kunne montere den?Hva er forskjellen på en s2 motor og en slik 20v motor?

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er noe å satse på. En sugemotor har alt for høy kompresjon, så for at det skal være mulig å lade noe må du få denne ned. Manifoild og turbo fra en S2 skal passe rett på toppen din, så å finne en turbo og montere denne blir ikke så vanskelig. Har tenkt en del på turbokonvertering selv, men når en begynner å regen litt på det finner en fort ut at det er mye lurere å kjøpe en ferdig motor. 2,2 20V turbo skal vell, slik jeg forstår det, passe rett inn i din bil siden du har 5-er fra før. Prøv å skaff en turbomotor som er så komplett som mulig, så bør ikke motorbyttet by på alt for mye problemer.

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekte selv litt på tanken med å konvertere selv, men etter en telefon til Krb ombestemte jeg meg brått... Viste seg at jeg måtte ha punga ut med mellom 20-og 30000. Til den prisen får man jo en velt ok 3b S2 motor.. sats heller på det du, det er i allefall planen min.

det blir ikke fæst uten skinnvæst, og du e, itj fin uten mokkasin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved moderat ladning går det sikkert, eventuelt bare bytte stemplene til noen bedre. Jeg vet ikke noe om dette, men som regel kan man lade litt med en ellers orginal motor.

Kan være at en tykkere toppakning må monteres. Spør på VW-Audi forumet!

Jeg kjenner en som jobber mye sammen med Kai (KRB), og han skal bruke 2.3 20V motoren som utgangspungt. Men han skal så klart bare ha de råeste delene (les: 700++hk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider