Gå til innhold

Ombygge 89 mod til 91. HJELP!

Smokingtyres

Anbefalte innlegg

Heisann.. har en 190 2.3 manuell 89 mod.

og har en delebil som er 91 mod.

så planen var å ta alle 4 dørene fra 91 mod og klesse over, i og med 89 mod er ok og med skilt.

men på 91 mod er det jo planker på dørene så da er spm. passer de plankene over på 89 mod? altså de på dørene er jo der men planen var og lime på resten.. 2 forran å 2 bak, vil jo se litt rart ut med bare de plate greiene på dørene. damndamn

Hadde ikke trengt og bytte de 4 dørene, men er lat, orker ikke å ta av 16v int. fra dørene for og så ta ut de sotaglassene. Så da gjør vi det enkelt. hiver over alle 4 dørene.

Og froten på 91 mod. Det er jo facelift. passer det beint over på 89 mod?

89 mod ser bare veldig sleten ut. men planen er jo og hive i 16v int som jeg har. sota ruter i alle dører, sota baklykter, montere 45-45 senk, hvite 16" felger. og lakke hele bilen mattsvart. grill, alt. :well:

Om andre her har noen ider og komme med så er det bare til og poste!! :D

Og om jeg tør spørre.. Senk.. Bilen skal på eu men er det nok at jeg har tuv på senk inntil videre?? Må ha papirer på hjulstilling osv for å få det i vognkort. Men er de streng på slikt?

Takker for all hjelp jeg kan få! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

er ingen problem å hiver over dørene fra den ene til den andre, men for å drepe gleden din med lettere arbeid, så må du ha av dørtekkene uansett for å komme til vacumslanger og ledningner som ikke kan deles i strømpa mellom dør og stolpe. dette gjelder både foran of bak:)

på en annen side så hadde jeg nok byttet dørene for å slippe å dra i filler alt av klips, da de koster litt penger:P

og listene på 89mod'n er det bare å vippe av, så bruker du de samme hullene til klips der som til saccoplank:)

fanger foran og bak sitter i en 10mm på hver side, samt 4 13mm. kan ta bilder av hvordan alt sitter om det er ønskelig:)

ang senk, så er svaret, ja du må ha hjulstillingskontroll og kontroll på biltilsynet før en godkjent eu-kontroll kan forekomme:)

Mvh

Stian

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått ett greit svar over her, men må nok skuffe deg å si at bilen din ikke er en `89-modell, da hadde den hatt saccoplankene og nye fangerne, kan godt være den er regga i `89, men fra fabrikken er det nok en `88.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

er ingen problem å hiver over dørene fra den ene til den andre, men for å drepe gleden din med lettere arbeid, så må du ha av dørtekkene uansett for å komme til vacumslanger og ledningner som ikke kan deles i strømpa mellom dør og stolpe. dette gjelder både foran of bak:)

på en annen side så hadde jeg nok byttet dørene for å slippe å dra i filler alt av klips, da de koster litt penger:P

og listene på 89mod'n er det bare å vippe av, så bruker du de samme hullene til klips der som til saccoplank:)

fanger foran og bak sitter i en 10mm på hver side, samt 4 13mm. kan ta bilder av hvordan alt sitter om det er ønskelig:)

ang senk, så er svaret, ja du må ha hjulstillingskontroll og kontroll på biltilsynet før en godkjent eu-kontroll kan forekomme:)

Ahh! Ja jo... har skrudd som en gal nå i noen dager, var bra diffen ikke knuste og vridde av alt av mellom aksling og siverse... samt knuste 5trinns kassa... Så har plukka nytt nå så får bilen på veien igjen, hugga en 190 som dele bil og har funnet ut at 190 er skamlett å skru:)

Så først og fremst få bilen på veien igjen og så får jeg heller jobbe med skjønnhetslooken!

Og et lite spm... Jeg starta bilen en dag og den sto å gikk i over en time men når jeg flata til litt spruta det vann ut eksosen... tenkte faenfaenfaen nå er toppen gåen men andre mener det er kondens... er vann i ekspansjonstanken... vann i slanger ikke mye trykk og temp er fin så ingenting tyder på at toppen er gåen... lukter ikke kjøleveske av eksos heller... Så er liksom litt forvirra :)

Men ja, har funnet ut det at og bytte interiør i dørene er skamlett, samt ruter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja heiv nedpå en liter olje i dag og gjort litt ting og tang.... Hmm eneste er at jeg har byttet girkasse!!! Moste jo den andre.

5 trinns... Meeeeen har et problem. Jeg vet ikke hvor stagene på giroverføringen skal... noen som vet, eller evt kan knipse et bilde??

1 gir er der 4 gir skal være osv... kluss i alt. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider