Gå til innhold

Bmw E39 1998, orginalspiller og kobling mot forsterker, hvilken iso/converter kabel?

Ranger emnet

Magnar188

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt til å koble min BMW orginalspiller til en forsterker. Har lagt opp phonokabler og mangler bare å få koblet den inn på spilleren. Problemet kommer når jeg ikke har noen phonokablel-inngang til spilleren. Har kikket litt på nettet og kom fram til denne:

http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1365

Igjen her er det et problem. Denne er for model 09+.

Har også kikket på:

http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1363

Vet rett og slett ikke hva jeg skal velge. Det er tross alt stor prisforskjell så vil heller ikke velge feil. Er det evt noen andre? Vet det går an å koble direkte på høytalerkablene, men dette er uaktuelt nå som jeg har lagt opp phonokabelen.

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne overgangen passer til min bil?

Det jeg skal, er å koble sub'en til forsterkeren, forsterkeren til cd'spilleren og ingen høytalere. høytalerne skal jeg ha orginalt.

Bare for at problemet ikke blir misforstått.

Isåfall, hvilken farget ledning skal denne kobles til, loddes på evt?

Har en ledig inngang til spilleren, det er 10 utstikk på den og 1,5 cm bred og 2,5 cm lang.

Jeg spør pga den på bilde så ut som det var bare en metallplate på den ene enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangen passer til alle biler, da den kobles til høgtalerledningene. (men brukes berre på spillere som ikkje har linjeutgang)

Eg trur at høgtalerledningene er ein plass i bagasjerommet. (om det berre gjelder touring modellene, veit eg ikkje)

Eg har ikkje gjort dette sjøl, men mange andre har brukt disse.

Kva slags farge høgtalerledningene har, veit eg ikkje. (trur dei er 2 farga)

Skal prøve å sjekke opp litt imåro.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider