Gå til innhold

Bytte av Xenon-pære

Ranger emnet

69mustang351w

Anbefalte innlegg

Noen som har byttet xenon-pære på en passat 3BG?

Har lest at det skal være vanskelig

Noen tips?

Hei

Har maken bil selv, å har og skiftet xenonpærene flere ganger. Det sitter ei luke i innerskjermen bak begge lyktene, men jeg synes det er like greit å demontere hele fronten. Det sitter 2 torxskruer på hver side nede i innerskjerm, så må grill løses, der sitter det enda flere skruer, bunnbrettet er også festet i fronten og visst du har tåkelys må ledningene til de og løses. Kan si at når du vet hvordan dette skal gjøres, så skifter du xenonpære på ca 20 min med demontering/montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja, det er sikkert ikke så vanskelig. Men gadd ikke å gjøre det selv denne gangen. Måtte betale 3700,- for å få skiftet begge pærene. Neste gang skal jeg gjøre det selv.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43236 var nyttig

Xenon-pærer ryker kanskje oftere enn vanlige pærer

2004 Volkswagen Passat highline/executive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert ikke så vanskelig. Men gadd ikke å gjøre det selv denne gangen. Måtte betale 3700,- for å få skiftet begge pærene. Neste gang skal jeg gjøre det selv.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43236 var nyttig

Xenon-pærer ryker kanskje oftere enn vanlige pærer

Hei

Min erfaring er at xenon varer mye lengre enn halogen. Mene å huske at en halogen varer ca 750 t, mens xenon varer ca 2500 t. Men det kan jo selvsagt være ytre årsaker, feks at pæra har fått seg et slagskade før du mottar denne. Og jeg har en formening om at pris og kvalitet henger sammen da. Men det går ann å få kvalitaspærer billigere da, are man leter litt. Kanskje lurt å handle inn pære før den ryker. Den ene min røk når politistudentene hadde praksis på hjemstedet mitt. Blei sikkert stoppa 15 ganger på den dagen jeg kjørte rundt som en enøyd banditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er mulig å bytte pære uten å ta av lyktene?! Er dette noe du har gjort selv tidligere?

Alle sier det er umulig uten å ta av lyktene.

Ska selv bytte en vakker dag men det fristet heller lite når jeg må av me alt..

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er mulig å bytte pære uten å ta av lyktene?! Er dette noe du har gjort selv tidligere?

Alle sier det er umulig uten å ta av lyktene.

Ska selv bytte en vakker dag men det fristet heller lite når jeg må av me alt..

Hei sann

Det går ann, vist du ser inni innerskjermen på begge sider ser du 1 luke på hver side bak lykta. Men det anbefales å demontere fronten, da du famler i blinde da du holder på, fort gjort å ødelegge pæra. Møller demonterer fronten når de skifter. Har du demontert fronten 1 gang, går det rimeligt fort å demontere den neste gang. Jeg mista foreksempel parklyspæra inn i fjernlyset, tok meg 20 min å demontere/montere fronten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Hei,

du kan få kjøpt xenon reservepærer hos oss også, se http://www.autolights.no/index.php/cPath/35_53_60

Ta gjerne også titt på noen av kundebilene våre på fb, Autolights.no - Automobiles and Parts - Oslo, Norway | Facebook

Håper det var til hjelp;)

Med vennlig hilsen

Autolights.no

http://www.autolights.no

http://www.facebook.com/autolights

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann

Det går ann, vist du ser inni innerskjermen på begge sider ser du 1 luke på hver side bak lykta. Men det anbefales å demontere fronten, da du famler i blinde da du holder på, fort gjort å ødelegge pæra. Møller demonterer fronten når de skifter. Har du demontert fronten 1 gang, går det rimeligt fort å demontere den neste gang. Jeg mista foreksempel parklyspæra inn i fjernlyset, tok meg 20 min å demontere/montere fronten da.

Aaa.. fant lukene. er vant til og famle i blinde, men er det slik at man kommer godt nåkk til der for og skru av de 2-3 skruene til dekselet bak pæra? skal bytte registerreim osv snart, og fronten må jo da av, så jeg tar det samtidig :) kjøpte to pærer fra dybviktrading.no for ca 7-800 kr. har hatt en del sett fra dem som jeg har vært veldig fornøyd med.

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider