Gå til innhold

Høyt trykk i motorblokk på 1.4

Ranger emnet

Falkas

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Har en 2002 Octavia med 1.4 bensin.

Problemet mitt er at når det er skikkelig kaldt så øker trykket inne i motorblokka så mye at oljen trykkes opp gjennom røret for målepinnen.

Kan det være kondens som fryser utluftingen av blokk? Det er noe hvit olje på lokket for oljepåfylling. Har hørt det er et filter der som kan være tett og.

Samtidig kommer det ganske bra med damp når jeg tar av lokket, men synes det blåser litt samtidig. Akkurat som om det skulle være lekkasje fra sylinder eller ventil. For når jeg stopper motor, så forsvinner trykket med en gang.

Håper noen har et fint svar til meg, og jeg håper det ikke er så stor feil som en lekkasje fra sylinder.

Mvh. Paul-André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har vært borti lignende problem på golf, det er veivhusluftinga som tetter seg i kulda, minnes at man fikk ett ombyggingssett av noe slag for å løse problemet, en annen løsning er å legge veivhusluftinga i en slange som går litt ned bak motor på vinterstid.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært ute nå som det ble lyst, og nå er det ikke tett lenger. Blåste inn i slangen, og da bygde det seg opp trykk i veivhuset.

Virker som om det fryser til over natta, og tiner opp når motor er varm.

Ikke noe tegn til kondens i slange, så det virker som om det er filteret som står før slangen. Men kommer ikke til å få løsnet lokket til det slik at jeg kan rense det.

Kjenner en annen med 1.6 liter, og han sliter og med kondens vinterstid. Mulig dette er et vanlig problem på VAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider