Gå til innhold

Demper bak gåen

Boneripper

Anbefalte innlegg

Hei...

Kjørte hjem fra hytten i dag, og hadde en dunkelyd som kom fra

sjåførsiden bak. En jevn og kraftig lyd. Trodde først det var veibanen

som var ruglete og ujevn... Men da jeg kom på en flate med "god som ny"

asfalt var lyden der fortsatt!

Stoppet hjemme og bestemte meg for å sjekke opp i ulydene.

Fant dette;

Bilde 1; Demperen, klarer ikke se noe gale igrunn

Bilde 2; Den listen hang ut når jeg tok oppi skålen...skal den være løs?

post-34014-13804853146633_thumb.jpg

post-34014-13804853146726_thumb.jpg

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah...så det noenlunde likt ut som på bildet? Jeg har fortsatt forhandlergaranti (kjøpt på Jæger i Bergen) så jeg sender den nok bare inn...men tenkte jeg skulle høre om det kostet noe særlig ekstra å få fjæren erstattet med orginale ford senkefjærer, når de først skal ta ned demperne...

Dette er litt for ny bil til at jeg tør å skru for mye selv, før garantien har utløpt (etterpå derimot...hehe!)

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah...så det noenlunde likt ut som på bildet? Jeg har fortsatt forhandlergaranti (kjøpt på Jæger i Bergen) så jeg sender den nok bare inn...men tenkte jeg skulle høre om det kostet noe særlig ekstra å få fjæren erstattet med orginale ford senkefjærer, når de først skal ta ned demperne...

Dette er litt for ny bil til at jeg tør å skru for mye selv, før garantien har utløpt (etterpå derimot...hehe!)

Det så ikke helt likt ut men det så ikke ut som om min var knukket men det var den visst :P Det koster 900kr for en fjær, men når du bytter fjærer så må du alltid huske å bytte parvis det vil si begge bak, hvis det er en bak som er ødelagt.

-BMW E34 525i 24v 1992

-Skoda Octavia RS 2.0tdi, 205hk, 425nm 2007 (SOLGT)

-Ford Mondeo 1.8 16v 2003 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider