Gå til innhold

Diagnostiseringsverktøy.

Ranger emnet

hanbe

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen her på forumet som eier en Audi a3 8l som de har klart å slette feilkoder på?

Tideligere har jeg vert på verksted og fått slettet en feil, denne feilen har komt tilbake og vil nå slette den igjen da det ikke skal være noe gale lenger.

Er veldig interresert i å kunne slette og finne feilkoder på bilen min i framtiden.

Var på vei til å kjøre VCDS lite / VAG COM. Men da jeg undersøkte litt såg det ut som det ikke støttet a3'er med "normale" norske moterer (1,6 - 1,8)

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Gasoline_Engines

Hjelp ønskes.

Mvh.

Hans Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan stemme det, men VCDS lite ser ikke ut til å støtte min Audi A3 1.6 Bensin 2001. Det finner jeg informasjon om på internett i tillegg til at jeg får "can't sync baud rate"

Når det kommer til VAG COM så får jeg egentlig samme feilmeldingen, men jeg har en bekymring til også der. Det går vel ikke ann å kjøpe flere licenser til denne da det er utgått på dato?

Korrekt meg viss jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med uregistrert versjon kan du ikke kjøre en auto-scan av alle moduler.

Valg av en og en modul skal imidlertid gå bra (om kabel m.m. er i orden).

Lese ut feilkoder går med uregistrert VAG-COM. Imidlertid ikke alt som blir dekodet til klartekst.

Slette feilkoder (bl.a. Airbag lampe) går også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Har prøvd å kople meg opp mot enkelte moduler også. Men får feilmeldingen "can't sync baud rate"

På options prøver jeg test funksjonen og det går fint. Bruker Serial kabelen med RS232 til USB.

Går det ann å bruke usb kabelen rett i PC? Evt. Hvilket program brukes da til å simulere en com port?

Slik jeg har skjønt det må vag com settes opp med 4 forskjellige com porter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USB kabelen plugges rett i PC.

Om PC'en er koblet til Internet, finner den trolig driver selv. Ellers så kan du laste ned, eller se på CD som fulgte med kabelen.

En god veiledning her:

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/158766-The-20-eBay-VAG-COM-Cable-Walkthrough-*Revisited*

(ikke prøv eksemplene for koding av funksjoner i bilen - de gjelder A4 B7)

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider