Gå til innhold

Mondeo, fusking ved pådrag.

mariuskjelstrup

Anbefalte innlegg

Hei, har en mondeo 96 mod som har i det seneste tid begynt og fuske etter jeg gikk tom for bensin.

Senere tid har jeg også hørt "suselyder" under panseret og bestemte meg for og finne fram hvor dette kom fra, og fant fort ut at den sugde "falsk" luft. Fikk reparert dette i håp om at dette skulle reparere feilen.

eneste dette endret var at den ble stabil på turtallet igjen, men den fusker fremdeles veldig når jeg trykker hardt på pedalen.

Har fått i råd og bytte pluggledninger, men disse skal det ikke være noe galt med, for bilen jukser ikke når jeg ruser den...

Hva annet kan være galt?

Alt av svar og råd blir vell tatt i mot ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilene dine høres ut som feil på luftmassemåleren(MAF), og ved utkobling av denne vil motoren gå i ett program med forhåndsbestemte verdier på den.

Blir bilen bedre kan den være synderen, blir den verre er den nok frisk.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå vert inne på ford og forklart problemene mine til dem, og de sa mye fint, men ikke noe serlig jeg ikke allerede har testet^^

det mest sansynelige er at det ligger en vannperle i bensinsystemet som gjør at faenskapet ikke får nok bensin, Så nå er problemet mitt... og finne ut hvor blokeringen ligger. Hvis noen leser dette, hver så snill og del dine erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en 96 4x4 ford mondeo som begynte og fuske etter at jeg kjørte den helt tom for bensin for noen mnd siden.

Etter og ha kjørt gjennom en del kondensfjerner på bilen begynte den og bli bedre, men byttet også til slutt bensinfilteret i håp om og få bedre gjennomgang av bensin.

dette hjalp litt, men fremdeles hadde jeg problemer med pådrag.

Til slutt nå har jeg byttet pluggene, og det hjalp veldig bra i de første 5 til 10 minuttene, så begynte den og fuske igjen.

Nå sitter jeg her helt rådløs etter og ha skjekket hele motoren for trekking av falsk luft (det gjorde den, men ikke nå lenger), testet airfloHw sensoren og den fungerte fint.

Så det jeg tror er at det har kommet vann / rusk forbi bensinfilteret. Det er som sagt ingen forgasser her, fordi dette er en bil med insprøytningsmotor, så mitt hovedspørsmål er: Hvor er det mulig at rusket / vannet ligger og blokerer for bensinen, eller hva jeg kan gjøre for og reparere dette!

Håper på raske og bra svar, for jeg trenger virkelikg hjelpen!

'

.---Sammendrag---.

"Beskrivelse av fuskingen" Den er fin og kjøre ved lite gasspådrag, men det er helt frem til jeg trykker hardt på gasspedalen og ønsker mye akselerasjon den begynner og Nykke kraftig, og du kan virkelig kjenne det i hele bilen, som om den bare gikk på 3 eller 2 av 4 silyndere.

Det jeg hovedsakelig vil frem til er hvor rusket / vannet kan ligge i systemet,

Endret av mariuskjelstrup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg kjøpte orginale deler til bilen fra ford. Vel jeg syntes det er merkelig det med pluggledningene.

skal dem ikke fungere så lenge det ikke er brudd i dem? har ingen problemer med rusing av motoren, så lenge det er lav motstand (flat vei / lav akselerasjon) så har jeg ingen problemer med og nå 4-6k RPM.

Endret av mariuskjelstrup
Lenke til kommentar
Del på andre sider