Gå til innhold

3'er Golf 93-mod. Motor 1,6 men bygd som 1,4?

Ranger emnet


anek90

Anbefalte innlegg

Har tydeligvis en litt sær utgave av Golf..

Etter noen besøk på verksted dukket det opp noe. Bilen er registert som 1,6, MEN motoren ser ut som en 1,4 motor. En som jobbet i WV tittet på bilen og hadde aldri sett noe liknende. Ja, det er en 1,6, det er konklusjonen, men ser ikke slik ut.

Motoren er heller ikke ment for å ha ordinær motorvarmer, så en slangevarmer ble satt inn. Tåpelig patent, da slangevarmeren svidde hull i temostathuset.

 

Noen som har vært borti en slik motor, som kan komme med tips om diverse?

 

Har hatt den siden mai 2010 og så fort kuldegradene kom så fulgte problemene på rad og rekke. Den funker rett og slett ikke i kulda, og alt som kunne ryke har røket. Har ikke tilgang på garasje ser jeg bor nå, for den bilen hadde nok likt seg i oppvarmet bolig(forrige eier hadde ingen problemer, men oppvarmet garasje).

 

Verkstedfolka har jo satt inn deler til 1,4 motor siden de trodde det var riktig. Mye av det er jo likt(allefall det som er skiftet ut). De kommenterte også at denne bilen var nok ikke laget for et kaldt land og passet bedre nedi Spania ol.

 

Fler med en slik bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.meca.no

Gå på webshop, tast inn reg.nummer og se hvilken motorkode bilen har..

 

Slangevarmer er helt vanlig, og den skal ikke smelte noen ting som helst hvis den blir montert og brukt rett.

Jeg har selv slangevarmer, montert i utløp fra vannpumpehuset.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.6i Combi-coupé 75 09.92-08.97 AEA, AEE, ABU

Modell: Golf III, 92-99

KW: 55

Volum: AEA: 1598, AEE: 1598, ABU: 1598

Sylinder: AEA: 4, AEE: 4, ABU: 4

Karosseri: 1H1

Anmerkning: ABU-motor selges ikke i Sverige

 

 

Kan noen oversette?

Nix, dette er noe jeg ikke kan.

 

Bær over med meg her...

Slangevarmeren er montert i mellom termostathuset og en slange derfra. Den er så lang at den går inn i termostathuset og nesten ut igjen på andre siden. Den blir liggende oppå den hvite plastikkdelen inne i termostathuset, og det er der den har svidd plastikk. Det førte til lekkasje av kjølevæske og kokt motor.

 

Prøver å finne ut litt mer om bilen min slik at jeg kanskje har forutsetting for å ha den noen år til. Jeg har(desverre) ikke mye peiling på bil. Forrige bilen var en 2'er Golf, 85-modell, 1,6 motor. Lærte litt av den, men så var det en enklere bil på mange måter(synes jeg).

Endret av anek90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår