Shyggen Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Varmeapparate på min Toyota Supra 1991 modell sluttet pluttselig å fungere idag.. Fungert fint helt til idag mårrest.. Startet bilen, satte vifta på når jeg var ferdig med å skrape rutene, satte meg inn i bilen.. vifta død.. Har sjekket sikringer under panser og ved sjåfør dør.. alle er fine.. Skal være en sikring til ifølge brukerhåndboka, en automat sikring foran passasjeren.. men, nå har jeg demontert hele dashn omtrent på passasjer siden å enda ikke funne noe som ligner på en automat sikring eller sikring i det hele og det store.. Somebody? any hints? pleeeeaseee... Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Hadde samme problemet på 190'en min. Kjørte 500 meter før den plutselig tok kvelden.... Sjekk om det er strøm inn på vifta. Er det ikke det må du begynne å feilsøke. Er det strøm inn er det vifta som er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 tili på mårran.. joa, det må sjekkes.. faen ass.. er trøtt.. skulle vært på jobb for 1time siden.. snufs Bare synd jeg ikke har strøm føler.. eller no form for sjekke apparat.. ikke en lyspære t overs engang.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Plukk ut lyspæra fra kupelyset og finn to ledningsstomper. Sett den ene til jord og prøv deg frem med den andre på koblingen til vifta........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 http://www.supramk3.com/manual.pdf Bare med tanke på denne manualen så står det at det er en sikring, automat sikring under motoren en plass.. viftemotoren.. men, finner faen ikke denne.. argh! må bromme til en bensinstasjon å finne et måle instrument Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Finner du ikke sikringene på passasjersiden altså? Ser jo ganske greit ut. Trenger jo ikke å demontere dashbordet..... Du skal bare skru ut noen skruer under dashbordet (kickpanelet) på passasjersiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Jepp, har som sagt tatt vekk kick panelet.. og der ser jeg kun Motor styringen å en haug med ledninger.. Tok vekk hele panelet under da ser jeg hele varmeapparat systemet.. Tok vekk hanserommet.. ja.. ser abbsolutt hele driten.. men, finner ikke de sikringene som skal være så lett å finne :) har fulgt alle ledninger o.l enese jeg finner er en strøm plugg lissom, ikke no sikringer eller knapper og trykke på eller trekke ut osv.. Nå ligner ikke den tegninga helt på det jeg har under der heller.. alt er orginalt.. MEN, er en hel hau med andre komponenter o.l under der.. alt jeg finner er den store plast dingens :D vifta å hele boksen som dette er montert i.. eller er det en 3-4 databokser alla motor styringen.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Merkelig...... Prøv å mål litt på vifta da. Trenger bare noe som går på 12v for å sjekke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Jepp, skal se om noen på jobben her har prøvelampe e.l. helst multimeter.. menmen, ikke så mange som kjører rundt med dette i bilen :D Menmen, takker for responsen.. vil veldig gjerne finne den fusen som står avmerket der.. er jo ganske logisk at denne skulle være sprengt.. forhåpentligvis :D Om ikke kan problemet bli mye værre.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Lykke til med målingene da! Bensinstasjoner har som regel et voltmeter man kan låne. Si fra hvordan det går..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl K Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Ille det der nå... Hadde samme problemet på Opelen min rett før jul. Det var strøm på ledningene til vifta,men null reaksjon. Bilen min er grei å skru på, så vifta med viftehus var ute på 10 minutter. Jeg dro vifta rundt med fingrene og da kom den igang svært motvillig. Nå er jo viftemotorer elektriske motorer med kullbørster og det er jo en aksling, så jeg blåste rent og smurte opp rundt bronselageret i enden. Gjorde nytt forøk med strøm på og da kom den igang uten starthjelp.Smurte mer mens den gikk, og den økte med et par hundre omdreinger bare med det. Aner ikke om det er dette som har skjedd med din, men uansett om bilen er 40 eller 5 år gammel så har den en viftemotor som er oppbygd på samme måten. Lykke til. Jarl K. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Plukka ut vifte motoren å mekka denne opp... var bare fos igjenn inni der ja.. ny motor idag.. brr... kjølig på tur til jobb idag :D Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 He,he..... Lykke til da Shyggen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Thnx man, heey.. har oppnådd Street Poster :D Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg