Gå til innhold

Krise

Ranger emnet


Shyggen

Anbefalte innlegg

Varmeapparate på min Toyota Supra 1991 modell sluttet pluttselig å fungere idag.. Fungert fint helt til idag mårrest..

 

Startet bilen, satte vifta på når jeg var ferdig med å skrape rutene, satte meg inn i bilen.. vifta død..

 

Har sjekket sikringer under panser og ved sjåfør dør.. alle er fine..

 

Skal være en sikring til ifølge brukerhåndboka, en automat sikring foran passasjeren.. men, nå har jeg demontert hele dashn omtrent på passasjer siden å enda ikke funne noe som ligner på en automat sikring eller sikring i det hele og det store..

 

Somebody? any hints? pleeeeaseee...

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har som sagt tatt vekk kick panelet.. og der ser jeg kun Motor styringen å en haug med ledninger.. Tok vekk hele panelet under da ser jeg hele varmeapparat systemet.. Tok vekk hanserommet.. ja.. ser abbsolutt hele driten.. men, finner ikke de sikringene som skal være så lett å finne :)

 

har fulgt alle ledninger o.l enese jeg finner er en strøm plugg lissom, ikke no sikringer eller knapper og trykke på eller trekke ut osv..

 

Nå ligner ikke den tegninga helt på det jeg har under der heller.. alt er orginalt.. MEN, er en hel hau med andre komponenter o.l under der.. alt jeg finner er den store plast dingens :D vifta å hele boksen som dette er montert i.. eller er det en 3-4 databokser alla motor styringen..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skal se om noen på jobben her har prøvelampe e.l. helst multimeter.. menmen, ikke så mange som kjører rundt med dette i bilen :D

 

Menmen, takker for responsen.. vil veldig gjerne finne den fusen som står avmerket der.. er jo ganske logisk at denne skulle være sprengt.. forhåpentligvis :D

 

Om ikke kan problemet bli mye værre..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ille det der nå...

Hadde samme problemet på Opelen min rett før jul.

Det var strøm på ledningene til vifta,men null reaksjon.

Bilen min er grei å skru på, så vifta med viftehus var ute på 10 minutter.

Jeg dro vifta rundt med fingrene og da kom den igang svært motvillig.

Nå er jo viftemotorer elektriske motorer med kullbørster og det er jo en aksling, så jeg blåste rent og smurte opp rundt bronselageret i enden.

Gjorde nytt forøk med strøm på og da kom den igang uten starthjelp.Smurte mer mens den gikk, og den økte med et par hundre omdreinger bare med det.

 

Aner ikke om det er dette som har skjedd med din, men uansett om bilen er 40 eller 5 år gammel så har den en viftemotor som er oppbygd på samme måten.

 

Lykke til.

Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår