Gå til innhold

Golf-Dynamo problem

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

Hei

Var nettopp ute med bilen en tur i lunsjen...

Merket da plutselig at bilen dør når jeg ikke gir gass..

Tror dette er dynamoen som ikke leverer nok strøm.. bilen dør ikke sånn med engang.. den harker på lavt turtall, så stopper den..

(kan utelukke forgasser problemer når denne er i orden:) )

Batteriet er helt nytt. Har også merket at den har ladet Dårlig i det siste men ikke "dødd" sånn som nå.. f.eks cd spiller som slår seg av når jeg watter opp musikk og sånt..

Er det børstene som er slitt?

har ikke tilgang på noe sånn måleutstyr...

Titta også litt på http://www.mekonomen.no, men fant bare noe som heter Børste holder:)

Kan noen også forklare hvor vanskeligt og hvordan børstene monteres, siden jeg låner bort Haynes boka mi til en som har en G60 og dro nettopp tilbake fra perm :mad: :)

Håper på svar..

mvh

Joachim

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silver

regulator problem..

skift den, lettvindt. 2 skruer.

er ikke dyr heller..

er det den på dynamoen som man ser med 2 ledinger inn i eller no.. med 2 stjerne skruer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børsten er den klossen med to stjerne skruer på ja, når du løsner disse er børsten løs å kan taes av. (regulatoreren er inni børste-holderen kan man vell si).

Hvis du kjiker nøye på sidene til mekonomen (trykker på info eller hva det nå heter) så kan du se bilde av børsten... jeg kjøpte børster der.

Børsten er slitt dersom børstene er så slitt at dem ikke får ordentlig kontakt med sleperingene i dynamoen, og må da byttes.. byttes på ca 45 sekund ! :)

(se til at den smetter riktig på plass når du setter den på)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Børsten er den klossen med to stjerne skruer på ja, når du løsner disse er børsten løs å kan taes av. (regulatoreren er inni børste-holderen kan man vell si).

Hvis du kjiker nøye på sidene til mekonomen (trykker på info eller hva det nå heter) så kan du se bilde av børsten... jeg kjøpte børster der.

Børsten er slitt dersom børstene er så slitt at dem ikke får ordentlig kontakt med sleperingene i dynamoen, og må da byttes.. byttes på ca 45 sekund ! :)

(se til at den smetter riktig på plass når du setter den på)

Takk takk :).. skal Til kiel i helgen så tar det på mandagen:) drar i morra tidlig:) sweet.. ellers takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

Hei

Merket da plutselig at bilen dør når jeg ikke gir gass..

Tror dette er dynamoen som ikke leverer nok strøm.. bilen dør ikke sånn med engang.. den harker på lavt turtall, så stopper den..

Joachim

hvis du får start igjen når den dør så skal du ikke skylde på dynamoen. så lenge det er strøm nok til å starte bilen så er det strøm nok til tenning.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er børstene, det kan være det er en sikring som pleier å ligge fra dynamoen og batteriet som kan være godt, det hadde jeg på min, men da lyste ladelyset. men vis det r bøstene, e det merkelig at bilen fjusker på tomgang, og går bra på høyere turtall.

sjekk først børstene,kan være at det er kun den ene børsten som er godt!

Lykke til!! håper det går bra.

Ps: er det ikke en GTI du har? siden du skrev at forgasseren er i orden???:rolleyes:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider