Gå til innhold

1993 Opel Omega 3.0 24v - smart å bytte registerkjede til et "forsterket" reg. kjede?

Ranger emnet


turbowrx

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har akkurat anskaffet meg førstebil :) en 93 mod. 3.0 24v som kunn har gått 172 000 km. Bilen har blitt sjekket under og over, og er 99% rustfri, og ser ganske bra ut. Det jeg lurer på er: Bilen fikk ny motor for noen år siden pga. reg. kjede som hoppet av, denne nye er gått under bilens lengde, altså 172 000 km. Er det smart å bytte registerkjede til et "forsterket" reg. kjede som jeg har hørt snakk om? Synes forresten draget er veldig bra med sine 204 hk!

 

Mvh. Egil

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var reim på disse jeg, jaja :P

 

Men registerkjedet skal vel egentlig være så driftsikkert at man ikke skal tenke noe over det, selv om det hender det ryker - som i dette tilfellet.

MEn hvis du forsterker kjedet skulle det vel nesten være garantert at det holdt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, http://www.autobahnstormers.org/ skaffer.

 

 

"Uprated Timing Chains available for the Vauxhall 24v Senator/GSi/Lotus Carlton. These are nearly 30% stronger than the original chains and have been sourced from a major manufacturer. I have undertaken a great deal of research on this subject and club members can now benefit by purchasing at a cost of 75.00 per set plus 5.00 p&p.with club membership number."

 

A Video & Booklet giving assistance on undertaking the work without the need to remove the cylinder head is also available 15.50 (incl p&p).

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svakhet med kjeder på de.

Så lønner seg montere forsterka.

http://www.protrim.no , http://www.jma.no og http://www.tigerspeedparts.no skaffer

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Protrim og de skal ha 1950 + frakt. Har ikke sjekket med noen andre leverandører, er dette en grei pris eller er det mye å spare andre steder? PS: Har noen chippet denne motoren? hvis reg. kjedet blir forsterka burde den vel tåle ørlite mer HK? Takk for svar :D

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalkjedet tåler like mye hk det.

Eneste forskjellen på ett orginalt og ett forsterka er att de forsterka har ikke så lett for å strekke seg slik att den kan kamme over.

Chip får du til de, men vil ikke påstå en chip aleine er verdt penga sine. Blir ikke så stor merknad.

Bør isåfall bygge om innsuget da dualramen er noe dritt..

Samt andre kammer, porte den og ett skikkelig grenrør

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår