Gå til innhold

Opel astra og tenningslås

Ranger emnet

spectrum

Anbefalte innlegg

Jeg har en Opel Astra '95 som jeg har satt inn en Panasonic mp3 spiller, jeg brukte ISO kontaktene.

Problemet mitt er at spilleren får ikke strøm på 'hakk 1' på tenninga og det er ikke no 'memory kabel' (alle radiokanaler resettes og spiller går i demo-mode fordi den tror det er første gang den startes opp osv. jævlig irriterende)

er det en feil eller skal det være sånn så må jeg trekke opp nye kabler for å få det til å virke? :)

ingenting fungerer på hakk 1, så det kan virke som en feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får strøm på spilleren når tenningen står i hakk 1. Har Astra selv og mener at en må opp på hakk 2. Det kan være at jeg husker feil her, men mener at det er slik.

Grunnen til at radioen resetter seg, kan være at ledningen til tenning og ledningen til batteri er bytta om. Radioen må ha konstant 12V inn på den røde ledningen hvis jeg ikke tar feil. Også er det en gul ledning til tenning. Pleier å stå på ledningen hva den er til på slike ISO-kontakter. Det skal være to slike ledninger på en ISO-kontakt, men mindre noen har vært der og "mekka".

En eller annen gang for noen år siden fikk VW det for seg at deres ferdig opplagte ISO-kontakter skulle ha omvendt plassering av ledningene til tenning og batteri. Altså at tenningsledningen skulle være på batteriledingens plass og omvendt. Monterte spiller i min egen bil (92-modell) forrige sommer, da var det plug and play. Siden bilen din er noe nyere kan det være at Opel har gjort det samme som VW. Event. er ledningssettet mellom spiller og bil beregnet for en VW. Prøv å bytt om ledningene til tenning og batteri. Du kan event. kople begge to til batteri hvis du vil slippe opp på hakk 2 for å slå spilleren, men da må du slå av og på spilleren med av/på-knappen på spilleren.

Håper dette var til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider