Gå til innhold

Budsjett driftebil?

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

Jeg lurer.. har litt lyst på sladde / breisladd / drifte bil

Men jeg lurer.. hva vil funke best til minst mulig penger?

Er det mulig å få lagd seg drifting bil til en rimelig penge?

 

må vel bli noe som:

kadett C med 2.2i ??

volvo 240 med sveisa sperre å litt oppiffa motor?

småsliten 240 turbo?

ae86?

 

Noen som har noen tanker? idealtidracing begynner bli litt kjedelig nå

:rolleyes:

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror alle de du foreslo med flere, unntatt en sliten Volvo 240TIC.Den og "alle andre" med en gammeldags eller sliten turbo med masse lag blir vondt å kjøre jevnt innbiller jeg meg. Du får masse futt når du har trykk, men faller du under blir den slappere enn en B21A(!). Det gjelder alle høyttrykksturboer. Og små turtallsmaskiner uten bånndrag.

 

Som en 4A-GE er. Jeg SKAL ha en slik selv, men er redd den må tuktes og jages skal det bli fres på sakene, og da bruker du konsentrasjon på det i tillegg til selve driftinga. :/

 

STOR sugemotor eller kompressor er nok det "letteste" å jobbe med.

 

Spørsmål: Er det viktig å ha et stort turtallsområde viktig når man drifter? Kan man "gå tom" for fremdrift? Har sett endel D1GP-opptak og det går rimelig friskt når de prøver å holde den ute fra f.eks venstresving til venstresving i en "bred U-sving" med noen meter rettstrekke mellom svingene...

 

Det HØRES helt rått ut når en diger sekserturbo jobber seg sidelengs bortover ei kortstrekke istedet for å dra en retur og så tar venstresvingen på neste retur igjen...

 

voffvoff!!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det mest aktuelle er bmw 325i E30, dem orker å sladde litt, og er visstnok veldig underholdnene å kjøre. jeg har kun kjørt 320i og det var morro det.

 

Tror ikke budsjettet blir særlig større enn muligens 50k.

Å nå bare tenker jeg høyt ;)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at E30 M3 er (for) dyrt, men en venn har en slik med datasprut og murerbøtte(!).

 

Den er en nydelig banebil, og jeg har filmet han mens han drar breisladder på Nürburgring!Stor sugemotor med masse gladjag må være ei god oppskrift.

 

Litt vel dyre deler men... Alt går! Prioriteringer kaller man det!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 blir en helt annen prisklasse ja, og noe jeg ikke har råd til.. enda. Men det er ikke tvil at det er en bil jeg kommer til å vurdere sterkt når jeg tar mitt første "store" billån. :D

 

Det var jo et par volvo 360 turboer til salgs i fjor sommer som troligvis er sinnsykt kuile å drifte med. Det var den fredrikstad volvoen også en på gatebil vålerbanen som gikk for 25.000kr

 

Men de er vel ikke lette å få tak i?!?

flere tips folkens?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=275996

 

Ombygd, men billig :) Aner ikke om den er bra dog...

 

Morsomme biler å leke med iallefall, men jeg har ikke fått prøvd min lenge nok til å uttale meg om drifting enda.. :( Men det blir :cool: Må bare få en stor pakke med grom deler først :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

M3 blir en helt annen prisklasse ja, og noe jeg ikke har råd til.. enda. Men det er ikke tvil at det er en bil jeg kommer til å vurdere sterkt når jeg tar mitt første "store" billån. :D

E30 M3 er über! En klassiker!!

 

Det var jo et par volvo 360 turboer til salgs i fjor sommer som troligvis er sinnsykt kuile å drifte med. Det var den fredrikstad volvoen også en på gatebil vålerbanen som gikk for 25.000kr

 

Men de er vel ikke lette å få tak i?!?

flere tips folkens?

Hvis du vil ha en orginal "må" du til Italia-markedet. De motorene heter B204GT/FT - 2.0 16V Turbo på 190hk :-)

Se på http://www.mobile.de - italia/alle land og se om du klarer finne en :)

 

Men det enkleste blir å kjøpe en 360(ikke340) med B200K og sette i en B21/23/230ET/FT. De passer rett på 5trinnskassa som sitter i 360 :)

 

nice

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

har lest på en del forums at opel ascona b har bra vektbalance etc. så da må vel denne bilen være grei får dem jo billig.. kan fikse og tukle litt med dem da. =)

 

De har vel heller dårlig balanse, som gjør det lett å få ut ræva med liten motor:D

Men ikke en dum bil, med annet drivverk og motor.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=275996

 

Ombygd, men billig :) Aner ikke om den er bra dog...

 

Morsomme biler å leke med iallefall, men jeg har ikke fått prøvd min lenge nok til å uttale meg om drifting enda.. :( Men det blir :cool: Må bare få en stor pakke med grom deler først :D

 

Kjøpte med akkurat en E28 1985 535 med sperre. Bedre driftebil en det tror jeg er vanskelig å oppdrive i den prisklassen disse bilene stiller i.

 

Jeg var å så på den bilen i den annonsen forresten.

 

Den ser en god del penere ut på bildene enn den er. mye må gjøres.

 

Sprekt frontrute, mangler dørlås på bakluka, mye rust på bilen med tanke på at lakken skulle være 2 år gammel, elendig lakkjobb med andre ord.

 

Vi fikk ikke start på bilen fordi den har stått 5mnd nå,virket som at den ble litt rå eller noe, så var det grisekaldt når jeg var der. var liksom is på fordeleren og greier, tror ikke det hjalp.

 

Hvis bilen starter og går pent, så er den muligens verdt 14k eller noe, det skal være 218 hk originalt, fant ikke ut hvorfor denne skulle ha 243 som det står i annonsen.

 

Den er ikke godkjent (ombygd) det følger med 8 dekk, 4 av de (bakkdekkene) er det ikke noe igjen av. ser ut som at det har blitt burna litt ja :), det er sikkert ikke så farlig, eieren av bilen har kun kjørt den på prøveskilter en gang i blant, kjøpte den ombygd.

 

Det var ett ufattelig stivt understell på bilen da. Vet ikke hva som er gjort (bilen stod med masse snø rundt), bilen rikker seg ikke sideveis. Girspaken er helt rørepinne, bare noen slitte foringer på overføringene tenker jeg.

 

Det er sperre på den da, tror den har potensiale som driftebil. Han hadde ikke lyst til å gå noe særlig ned i pris når jeg så på den, men det er jo lenge siden, og den er sikkert ikke solgt, så det burde være mulig å få den for et skambud, tror han kunne strekke seg til 18k, men jeg bare følte det var for mye for den der.

 

Her slipper du å vente på at turboen skal begynne å snurre hvertfall, klemmer du inn gassen i 2 gir på 3000rpm ca, så trekker bilen momentant. svinger du litt brått samtidig er du sidelengs med en gang.

 

responsen i motoren gjør det veldig lett å kontrollere driften, og at den trekker på relativt lavt turtall gjør at du har halve giret igjen å kose deg med når bilen slipper.

 

Den skulle hatt bittelitt mere drag i 3 giret da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Kjøpte med akkurat en E28 1985 535 med sperre. Bedre driftebil en det tror jeg er vanskelig å oppdrive i den prisklassen disse bilene stiller i.

 

Jeg var å så på den bilen i den annonsen forresten.

 

Den ser en god del penere ut på bildene enn den er. mye må gjøres.

 

Sprekt frontrute, mangler dørlås på bakluka, mye rust på bilen med tanke på at lakken skulle være 2 år gammel, elendig lakkjobb med andre ord.

 

Vi fikk ikke start på bilen fordi den har stått 5mnd nå,virket som at den ble litt rå eller noe, så var det grisekaldt når jeg var der. var liksom is på fordeleren og greier, tror ikke det hjalp.

 

Hvis bilen starter og går pent, så er den muligens verdt 14k eller noe, det skal være 218 hk originalt, fant ikke ut hvorfor denne skulle ha 243 som det står i annonsen.

 

Den er ikke godkjent (ombygd) det følger med 8 dekk, 4 av de (bakkdekkene) er det ikke noe igjen av. ser ut som at det har blitt burna litt ja :), det er sikkert ikke så farlig, eieren av bilen har kun kjørt den på prøveskilter en gang i blant, kjøpte den ombygd.

 

Det var ett ufattelig stivt understell på bilen da. Vet ikke hva som er gjort (bilen stod med masse snø rundt), bilen rikker seg ikke sideveis. Girspaken er helt rørepinne, bare noen slitte foringer på overføringene tenker jeg.

 

Det er sperre på den da, tror den har potensiale som driftebil. Han hadde ikke lyst til å gå noe særlig ned i pris når jeg så på den, men det er jo lenge siden, og den er sikkert ikke solgt, så det burde være mulig å få den for et skambud, tror han kunne strekke seg til 18k, men jeg bare følte det var for mye for den der.

 

Her slipper du å vente på at turboen skal begynne å snurre hvertfall, klemmer du inn gassen i 2 gir på 3000rpm ca, så trekker bilen momentant. svinger du litt brått samtidig er du sidelengs med en gang.

 

responsen i motoren gjør det veldig lett å kontrollere driften, og at den trekker på relativt lavt turtall gjør at du har halve giret igjen å kose deg med når bilen slipper.

 

 

HALLLLOOOO...du kjøre bimmeer....da e jo ingen driftebil da...bikka jo øve eg...hondan min drifta jo bedre:)

 

-Olsen-

93`Vectra

ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår