Gå til innhold

audi 80 94mod 2.0E henger litt på turtall etter gass pådrag

Ranger emnet


mostadracing

Anbefalte innlegg

hey, har en 2.0 E 115hk som oppfører seg litt rart.

 

saken er den at når jeg gasser så henger turtallet i ca 1-2sec etter at jeg har sluppet opp gassen, dette er både hvis jeg ruser eller kjører, så er igrunn litt iriterende. men dette skjer ikke ved høyt turtall bare ved 2-3k/rpm eller lavere. kan det ha noe ved feil tenning ?

for en liten stund siden byttet en kompis(som er mekaniker)av meg ventiltettningene pga forbruk av olje. også når han skulle sette trykk på den første sylindern så sto jo selfølgelig ikke brekket på så bilen hoppa til ;P og da hoppet den over på reg-reim og en eller annen reim som hadde med tenning å gjøre;O (husker ikke hva navnet var) men fikk det sammen igjen, men etter dette har tenninga vært rar, putrer i eksos under kjøring ved slipp av gass osv, vi prøvde å justere på fordeler men den var rusta fast så fikk ikke stillt tenninga ;O

ble mye greier hær nå, men kan det sist nevnte ha noe med det første å gjøre ?

 

 

takk for svar ;)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gasspjeldet på flere 2.0E er det en "demper" som gjør at gasspjeldet stenges sakte. Denne er kun aktiv den siste vandringen før gasspjeldet er stengt. For meg høres derfor dette normalt ut.

 

Når ventiltetningene skiftes så må kammen ut. Å time registerreima etterpå gjøres ved å anvende merkene på kamdrev, svinghjul (eller reimskive) og mellomakseldrev. Når veiv er i ØD skal merket på mellomakseldrevet peke rett mot merket på reimskiva (på veiv). Om ingen har tuklet med din motor i forkant så skal da tenningen være nokså korrekt etterpå. Om fordeleren sitter fast så spray med rustløser e.l. for å få den løs og still tenningen korrekt. Du skal ha 6-7 graders fortenning på tomgang.

 

regreimmotor8v.jpg

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay tusen takk for raskt svar, hjalp veldig:=)

 

vet egentlig ikke hvofor han satt trykk på før han tok ut kammen jeg men, sånn gikk det hvertfall. da får jeg prøve å få løsnet fordelern ;)

 

et spm til, jeg har sett litt på kammer hos velox, blir det noe serlig mere effekt ved å sette i en kvassere en ? eller er det bare bortkastet penger ? er det noen andre former for oppgraderinger som går ann å gjøre på disse motorene for å få litt mere power ;) ?

Endret av mostadracing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han satte trykk på sylindrene for at ventilene skulle holde seg oppe når retainere, låser og ventilfjærer fjernes. Er eneste måten å skifte ventiltetningene på uten å ta av toppen, har gjort det selv mange ganger.

 

De billigste ekstra hk får du ved å sette inn en trimkam. En kam med durasjon på 266 - 272 grader passer bra på din motor. 268 graders (hydraulisk) kam gir 10-12 ekstra hk uten tap av effekt noe sted i registeret.

Skal du ha mer effekt så må toppen portes. Dette koster en del mer, alt etter hvor høyt man legger lista. Er dog ingen problem å få over 200 hk ut av din motor, men koster deretter.

 

Litt mer om dette temaet: http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/223966-sugetrim-1-8s-1-8e-1-9e-2-0s-2-0e-2-2e-2-3e.html

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår