Gå til innhold

hvilken roadster passer deg?

Ranger emnet

bidz

Anbefalte innlegg

helt klart, en s2000!!

var på messa og satt meg inn i den..

SINNSYK digg girkasse, flytta ikke hånda en milimeter for å gire! 6 trinns var det og;) pluss at du satt veldig godt i den bilen!

men det jeg gir den trekk for, er et vanvittig kjedelig interiør, merkelig dølt på en såpass fet bil... men jeg er ikke typen som bryr meg så mye om utstyr..

HONDA S2000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

hadde nok valgt en S2000 selv.. SLK er fin, men slapp og.. vel.. mer konebil imho.. Z3 er iallefall konebil.. ikke stygg, men absolutt ikke spennende og "kul".

Sorry for at jeg glemte Alfa, MGF, og Porsche Boxster.. skulle jo også hatt med de.. Boxster kunne jeg tenkt meg selv.. men den er jo relativt dyr - Samt at jeg tror at en får mere bil for penga med en S2000. Boxsteren har jo bare 204hk, og evt. tiptronic gear, noe som ikke gjør den så veldig kjapp.. men sikkert meget god og kjøre!

av rene kjøremaskiner så er jo Lotus Elise og Opel Speedster gode alternativer.. Speedster'n skal jo ifølge de fleste test-blader osv. være et bedre alternativ til Elise.. litt tyngre, men større motor.. men uansett hvilken av disse bilene en velger, så har en en utrolig kul kjørebil, men altså - kun det.. glem vinter, glem komfort osv..

Nye MR2 synes jeg dessverre er litt kjedelig selv.. og nye MX5.. vel.. det er en MX5, dessverre.. fin bil, men litt kjedelig kanskje..

så.. S2000 til meg :D

og til en som spurte: Ja, Opel Speedster trekker på bakhjulene! det samme gjør S2000 =)

vurderte leie en S2000 (og viper!!) når jeg bodde i USA, men fikk aldri somlet meg til det..

Honda kan motorer, og det er en imponerende effekt i S2000.. og bilen er masseprodusert og tildels rimelig..

Nå har jeg aldri kjørt S2000 :(

Men det er litt pussig at det ganske raskt dukket opp kompressorer til den... primært for å gi den ekstra krefter lengre ned i registeret..

Boxster s er vel like rask...?? Men mye dyrere :(

Husker jeg feil, eller er det sånn at opelen deler understell eller noe med lotusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sittet i S2000 selv - mer perfekt sittestilling må en lete lenge etter! digg! :D men sant det om interiøret.. litt kjedelig, men men.. ikke det viktigste for meg.. =)

Boxster S er kjappere ja, men så havner den i en helt annen prisklasse også da...

Opel Speedster er en forbedring/videreutvikling av Lotus Elise.. Opel Speedster bygges hos Lotus fabrikken i England, osv, osv.. det er hovedsakelig en Lotus... som det står på en dedikert Lotus Elise side (http://www.elises.co.uk):

Vauxhall VX220 / Opel Speedster

Whatever your views on this car it is an Elise variant built by Lotus and shares the same set of core values and attributes. In years to come it will be regarded as a Lotus. Look past the badge and you have a genuine Lotus sports car.

må forandre valget mitt litt..

dersom jeg hadde hatt 2 biler, altså at roadstern skulle vært "morrobilen", samt hatt en fornuftig/vintervennlig bil på siden, hadde jeg nok valgt en Opel Speedster.

Dersom jeg kun skulle hatt 1 bil, så hadde jeg valgt Honda S2000 - da den fungerer mye bedre som en allround bil, samt går an og bruke på vintern, og har ordentlig cab løsning.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider