Gå til innhold

Clutchhus B20 - "Skakking"

Ranger emnet


'67 144

Anbefalte innlegg

Har en grei B20 jeg skal bruke sammen med ei M46 gearkasse.

Kjøpte ett clutchhus for ei stund siden som var brukt med B20/M45, men syns det så merkelig likt ut som det som satt på M46'n. Eneste spesielle forskjellen er att clutchwire-festet er fløtta noen cm i forhold til hverandre. M46'n satt på B21ET'n som satt i 142'n når jeg kjøpte den, så veit att den kommer fra en skakking. Prøvemonterte begge clutchhusene på en annen B20 jeg har stående her (den jeg skal bruke ligger i smådeler hos han som bygger den for meg) og begge 2 passet rett på B20'n av en eller annen grunn. Har da alltid hørt att B20 og "skakking" clutchhusene ikke går omhverandre!? Hva er det som er forskjellen da a, sålenge hullbildene går omhverandre?

B20'n har en '74-topp (igjenstøpte dysehull) så for alt jeg vet så stammer hele motoren fra '74 eller nyere, men alle B20'r har vel samme innfesting til gearkassa?

 

Noen her som skjønner mere enn meg akkurat nå? :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår