Gå til innhold

Polo med stor motor=

Ranger emnet


Peltz

Anbefalte innlegg

Vurderer å bygge opp en "sommer Cruizer" , altså kun for sommers bruk, og har en plan om god, gammel type Polo, med litt pulver i. Bilen kan gjerne være en steilheck.

 

Frågan er; Har motorrommet på denne bilen plass til en G60 motor? Altså en 1,8 8 V (gjerne 16V) med G lagder?

 

Polo Classic; Da blir det bremse salg på deg, og porting, ombygg av lader, med keramik her og der, og sånn der tannreim drift :D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Vurderer å bygge opp en "sommer Cruizer" , altså kun for sommers bruk, og har en plan om god, gammel type Polo, med litt pulver i. Bilen kan gjerne være en steilheck.

 

Frågan er; Har motorrommet på denne bilen plass til en G60 motor? Altså en 1,8 8 V (gjerne 16V) med G lagder?

 

Polo Classic; Da blir det bremse salg på deg, og porting, ombygg av lader, med keramik her og der, og sånn der tannreim drift :D

 

Enkleste er kanskje å kjøpe en G40, og se hva mann kan gjøre med den...

 

Men, den kommer jo da plutselig på 50 løk bare den, med avgifter og det hele...

 

http://www.mobile.de./SID3P9iGbuxCfTG5QEiIyJRcg-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1077880604A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B33j-t-vMkMoSm_X_xsO~BSRA6E25200Cg40CG40A2A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111132953156&top=4&

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er endel i tyskland som trer nedi 1,8l motor.. men skal du ha det godkjent trenger du en hjelperamme fra Salzmann.. denn koster fort 10lapper. det som er problemet med 1,8l i poloen er rammevang venstreside forran.. sant at diffhuset på kassen kommer jævlig nærmt torpedoveggen, samme gjelder 8v innsuget som vil stange i torpedoveggen.. har prøvd å sett i en 8v golf gti i motor i en stakks polo.. ville ikke ødelegge den helt i forsøket sp jeg lot det være.. men skal gjennomføre et slikt bygge før eller seiner..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gutten er vell det vi kan kalle helt grønn på å skru bil, men har en plan om å kjøpe billigbil, ribbe helt, også skru sammen med mye nytt, en del overhalt, slik at totalen blir forferdelig bra. Her snakker vi helt strøken før bilen ruller ut av garasjen.

 

 

Grunnen til motoren, er fordi jeg har litt erfaring med den fra Corradoen, ett karosseri er som oftes ett karosseri. Hvordan sveise, osv, har jeg ikke peil på, men det lærer mann vell, samt lakkering, osv..

 

Alt må læres, og det kommer til å bli langtids prosjekt..

 

Men hva kan gjøres med en G40 da..?? Mye gamp osv hentes ut med tannreim drift, full porting, bytte kam...?? Må ha lader igjen..har begynt å få lette abstinenser...

 

Porting av toppen tror jeg at jeg lar ligge, kanelhanda er ikke så stødig, så like greit å la det være, får sende vekk topp i såfall...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 1,8l vil man få en ganske ugunstig vektfordeling, altfor tung fremme..

et karosseri, er et karosseri, og er laget for å kuttes og sveises sammen til noe gøyere:)

Så spørs det litt om du skal gå for polo 2 (`82-`90) eller 2f (`91-`94) i 2f er det gjort på en helg å dytte nedi en g40 motor. her er en billig 2f --> lol

g40 motorene med tannreim drift, full porting, bytte kam, så vil du sikkert havne opp mot 140-145 hk.. Dette kan Polo-Classic svare nærmere på..

Så alt i alt er det ikke noe vanskelig prosjekt, g40 moteren er bolt on..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

med 1,8l vil man få en ganske ugunstig vektfordeling, altfor tung fremme..

et karosseri, er et karosseri, og er laget for å kuttes og sveises sammen til noe gøyere:)

Så spørs det litt om du skal gå for polo 2 (`82-`90) eller 2f (`91-`94) i 2f er det gjort på en helg å dytte nedi en g40 motor. her er en billig 2f --> lol

g40 motorene med tannreim drift, full porting, bytte kam, så vil du sikkert havne opp mot 140-145 hk.. Dette kan Polo-Classic svare nærmere på..

Så alt i alt er det ikke noe vanskelig prosjekt, g40 moteren er bolt on..

 

 

Eneste skumle med å bare dytte nedi en G40 motor, er at der er dårlig med G40 motorer å få tak i dette landet. Hva som er forskjellen på en G40 motor, og en vanlig, slik som står i den over, det vet ikke jeg, men regner med IC, sprut, g lader, og bensintrykks regulator er noe av hva som må til or å komme i mål...

 

Men ellers samsvarer dette med planen, kjøp først basis (karosseri), som ribbes, ren- og klargjøres, så kommer pulveret..

 

Kjø ett slikt chassis, dytt dempere, foringer, bygg om eksos, cleane bakluke, ferdig sparklet og klar for lakk, så kommer motor ....

 

En G60 lader ville da gitt meg mer effekt, sant? Eller drømmer jeg litt her nå....?? En oki fremtidsplan på 2 - 4 år, i takt med lommebok og tid. Deilig å hatt en clean kjøredoning for sommeren, med masse pulver og kun ansvars forsikring på :D :D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det billigste og beste alternativet vil være å hente en komplett g40 fra tyskland. da har du alle delene du trenger..

Forskjellen på g40 motoren kontra de andre er relativt stor.

den som er nærmest beslektet med g40 motoren, altså PY, er den motoren som heter 3F, dette er en 75 hk motor, og er svært sjelden også i norge...

Det heller ikkeno problemer med godkjenning, papirer fåes hos møller.

Den motoren som står i den annonsen er trolig en AAV moter, den mist egnete polo motoren å trimme på. har ringt på annonsen selv.. hehe

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Altså, det billigste og beste alternativet vil være å hente en komplett g40 fra tyskland. da har du alle delene du trenger..

Forskjellen på g40 motoren kontra de andre er relativt stor.

den som er nærmest beslektet med g40 motoren, altså PY, er den motoren som heter 3F, dette er en 75 hk motor, og er svært sjelden også i norge...

Det heller ikkeno problemer med godkjenning, papirer fåes hos møller.

Den motoren som står i den annonsen er trolig en AAV moter, den mist egnete polo motoren å trimme på. har ringt på annonsen selv.. hehe

 

 

Relativt ubrukelig med andre ord :D

 

Nei, Karossen kunne sikkrt blitt no bra, spiker om ikke annet, men er jo da motor som er problemet når alt kommer til alt. Skal du ha en polo G40 som i allefall har sett litt service i løpet av sin leve tid, må jeg ut med ca 50 K , da inkl. mva, kjøpesum, og engangsavgifter...(bilen koster 13000 kr)..

 

Turbo er jo heller ikke å forakte...hva er best å bygge på da..??

 

Tror jeg må finne meg noen svært skru lystne, engasjerte mennesker her nede som har lyst å hjelpe til med demontering/montering...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desidert best å bygge turbo på g40 maskinen.. det jeg holder på med for tiden..

men en relativt god skadebil fra tyskland kommer vel på 15lapper +frakt og moms ellerno slikt

jeg var så "heldig" at en lokal skraphandler her i bergen hadde en inne. kjøpte den 95% komplett for 6k..

AAV motoren er ubrukelig ja..

Det finnes mengder av oppgraderings tilbehør, av foringer, bremser, understell.. osv osv..

I tyskland tar de helt av med disse bilene..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Er desidert best å bygge turbo på g40 maskinen.. det jeg holder på med for tiden..

men en relativt god skadebil fra tyskland kommer vel på 15lapper +frakt og moms ellerno slikt

jeg var så "heldig" at en lokal skraphandler her i bergen hadde en inne. kjøpte den 95% komplett for 6k..

AAV motoren er ubrukelig ja..

Det finnes mengder av oppgraderings tilbehør, av foringer, bremser, understell.. osv osv..

 

 

I tyskland tar de helt av med disse bilene..

 

Det er planen min også..spytt inn penger, (dvs underslag for dama:D ) og gi på køl.

 

15 løk i tyskland, for skadebil...?? fant en i stad i åkei stand til 13 løk, pluss 37 k i avgifter..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Men hva kan gjøres med en G40 da..?? Mye gamp osv hentes ut med tannreim drift, full porting, bytte kam...?? Må ha lader igjen..har begynt å få lette abstinenser...

 

Porting av toppen tror jeg at jeg lar ligge, kanelhanda er ikke så stødig, så like greit å la det være, får sende vekk topp i såfall...

 

Et godt eksempel her er min kompis Marshal in Polo.

Portet lader, GT innsug, de-wedged spjeldhus, tannreimdrift, dobble luftfilter og SNS prototype chip ga 166 hk og 184 nm.

 

Når det gjelder Golf motor så er det ganske dyrt å få inn. rundt 890 EUR for hjelperammen, du må ha spesial eksos, korta aksler, motor, gear, sjalter osv. Da blir det gaske mye billigere å sette inn G40 motor. Skal du ha 110-120 hk kan jo 1,4L 16v på Webere være et godt alternativ

 

Tyskerne har begynt mer å mer å gå bort fra G60 lader på Polo. G60 laderen tåler ikke så mye som G40 laderen, men gir mer trykk. På Polo er det spesiellt vibrasjoner som tar knekken på laderen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Et godt eksempel her er min kompis Marshal in Polo.

Portet lader, GT innsug, de-wedged spjeldhus, tannreimdrift, dobble luftfilter og SNS prototype chip ga 166 hk og 184 nm.

 

Excelente, da tar jeg to av de :D

 

Hva regner du på pris på ett stykke arbeid som dette? (Hvis du kan gjøre det da....)

 

Regner med det spraker godt det, og ikke minst høres godt også..

 

de-wedged spjeldhus: Hva er det?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Eller du kan gjøre slik: http://www.polo16v.de/

 

Tysk skjønner jeg ikke dritten av, men ser jo han har gjort litt med bilen...Kan jo tenkes den bilen går ganske greit...:op

 

Men, første bøygen er å få tak i emne..

 

Blir nok ikke før tidligst nærmere sommeren at jeg kjøper no slikt, men ...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

Excelente, da tar jeg to av de :D

 

Hva regner du på pris på ett stykke arbeid som dette? (Hvis du kan gjøre det da....)

 

Regner med det spraker godt det, og ikke minst høres godt også..

 

de-wedged spjeldhus: Hva er det?

 

Alt untatt innsuget havner på rundt 21.000,-

 

De-wedge er å fjerne kilene på spjeldet i spjeldhuset som sitter der for å gi progressiv følelse når du gir gass. Når disse fjernes bedres gjennomstrømmingen i spjeldhuset på full gass

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår