Gå til innhold

Pris på GT-R

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ville bare legge ut noen tanker om dette. Grunnen er vel egentlig at jeg vil "spare" Stolten sin annonse-tråd for flere "rare" innlegg. Nå er det bare å poste alle diskusjoner om priser på disse bilene under her istedet.

 

For de som ikke vet det, så ble det produsert kun 2500 stk av GT-R. Alle ble mekket sammen i 1992, og de som kommer og skal selge deg en 1995 modell, har bare en som er førstegangsregistrert i 1995 (stått lenge på lager før registrering).

 

Bilen er bygget på samlebåndet for "spesial-biler" hos Mazda. Der kommer også RX-7 FD, Cosmo, etc. Dem laget ikke GT-R sammen med 1,3-1,5, etc 323'ene.

 

De som kan litt om motor, turbo, etc skjønner at når man skrur tidsregningen tilbake til 1992, og ser på motorens spec liste, så var dette ganske gromt. IHI kulelager turbo, Store dyser, sodiumfylte eksosventiler, etc... var ikke hverdagskost i de dager.

 

Resultatet på 185 hk ut av 1840 cc med disse komponentene , var som å selge en Ferrari F50 med 150 HK. Bilen var skikkelig de-tunet (trimmet ned). Stolte som haner var fabrikken for at de klarte å tilfredstille US-83 kravet (bare bra for oss at det var i 1992, og ikke USA stakk av med alle bilene). Kravet gjorde at det var enkelt å få den godkjent i Norge, og andre land i Europa.

 

Så til idag.

 

Nå har mange av de 2500 bilene gått til de evige jaktmarker. Rally både proft, og på gata har sørget for det. Noen er igjen, og enda færre av disse er i veldig bra stand. Rust er noe som finnes på noen biler nå, og dette er vanskelig å bli skikkelig kvitt (som kreft for biler). Girkassene er også noe som folk klarer å kløyve uten øks, og dette er ofte kostbart å reparere. Men ellers er bilen en "vanlig" Mazda. Motor, diff, etc holder meget høy kvalitet. Elektriske feil er ikke noe feil. Bilene starter og går.

 

Prismessig har disse bilene økt i pris i utlandet de siste 2 år. Nå er det vanskelig å finne en fin GT-R i Tyskland/Sveits. Det virker nesten som de fleste er her i Norge.

 

Her på berget har biler blitt annonsert fra 99 lapper, og opp mot 160. Bilene som ligger på 99-120 er som regel biler som har rust, er fillete, gåen kasse, etc. Fine biler går for 140-150 lapper. Da er bilen i normal stand og alt virker/ser greit ut. (Stolten sin vil jeg si er unik. Den har ikke gått noe som helst i forhold til andre biler på markedet).

 

Fremtiden....

 

Jeg tror det vil bli "tørt" for biler i Tyskland. Dette vil føre til at de få bilene som er til salgs der nede vil ligge høyt i pris. Og kvaliteten på bilene tilgjengelig vil nok gå ned.

 

 

Her i Norge vil nok prisene forholde seg som dem er en stund til. "Busker" som ikke er bra vil nok bli solgt billig pga. høye rep kostnader, men gode biler vil nok holde en god pris. For når alt kommer til alt, så er det ikke så mange konkurrenter til denne bilen, som koster så lite penger.

 

Og personlig er jeg glad for at det står en rustfri GT-R hjemme i garasjen som jeg kan ha som "konebil" i mange år til. Ellers kommer garasjen også og være ett delelager for denne (- Europas største delelager for GT-R i Norge?).

 

Kommentarer til denne posten? Sett igang å skriv !

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg si er en av de bedre innleggene jeg har sett her på lenge. Jeg har prøvd å selge min en liten stund nå, men det blir nok til at jeg beholder den. Responsen har vært bra den, men det er som regel folk som bil i bytte. Bilen min har også gått lite, og er helt rustfri. Derfor mener jeg selv det er dumt å dele den ut nå hvis prisene kanskje stiger, og at de blir vanskligere og vanskligere å få tak i. Går lenge mellom hver GTR som står til salgs på mobile om dagen, og de som står er skadet eller med lang kilometerstand. Så jeg har bestemt meg for å lakkere den og få på en større intercooler nå, har et par små parkeringsbulker som er irriterende, samt at lakken er jo 11-12 år gammel.

Og som du sier mazdafun, bilene er jo solide. Og girkassene er ikke så dårlige, er jo bare å bruke innsiden av hode litt når man kjører.

Dumt vinteren snart er over.....men det er jo pent med sommerfelger også..

mazda2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Så da e det kansje ikke så ille vis jeg skal ha ca 150-160.000.- for min med nye motoren heyyou eller??

 

Hei.

 

Höres ikke så ille ut det, bare du ikke pröver en 4 hjuls powerdrift i 4 giret igjen...:D Må passe på med den motoren din. Tror den blir grom !

 

Men hvorfor selge den? Ok, jeg vet at du sikler på både Toyota og Nissan "flåter" (Supra/Skyline) , men hvorfor ikke beholde bilen din, å ha en slik "sommer-racer" på klistrelapp skilt?

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Mazdafun sier her er bare så sant.

I god stand er disse bilene virkelig verdt pengene.

Jeg kjøpte min for 135K høsten 2002 og solgte den igjen for 145K i 2003. Den var da rustfri, 130K Km

og 15K verdt i trim ( eksos,filter, boostcontroller og EBC skiver og klosser).

At et fint eksemplar kan gå for 150K forstår jeg godt. Spes hvis godsakene er med.

 

Jeg har lenge irritert meg over alle idiot postene i salgstrådene.

Hvem faen har interesse om å lese om at noen har veldig lyst på bilen men har ikke penger ? Eller at bilen er for dyr og er for lite senket. ?

 

Jeg mener at det ikke burde vært lov til å skrive reply på kjøp og salg forumene.

Hvis noen lurer på noe eller vil fortelle om hvor lite penger de har så kan de bruke PM, elektrisk@post. eller talatuten.

Så det...

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fint å konstantere at prisnivået ligger så høyt. Jeg var veldig heldig og fikk tak i en 93.mod kjørt kun 107'km for 115' i orginal stand. Bare luftfilter og senket 30mm. Strøken innvendig og lakk bra til å være 11år.

 

http://www.gatebiltreff.com/Treffet%207/133-3355_IMG.JPG

 

Det er gøy å ha en bil som ikke det flyter over av, eller 200sx for å si det på en ennen måte. Det er klart at de gode eksemplarene er verd en del mer enn gjennomsnittet.

 

mvh

Roger

Haugesund;)

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår