Gå til innhold

Toppakkningsproblematikken til Rover/LandRover - Årsak og løsning

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Denne helga har jeg blitt en (lykkelig) eier av en Rover 75 med den velkjente toppakkningsproblematikken som både Rover og Freelander sliter med og som er hovedgrunnen til at prisen på disse bilene har gått ned i kjelleren. Jeg har søkt og lest rundtom på nettet, men det har vært ganske uklart rundt dette helt til jeg fant denne informative artikkelen:

ppc_rover_hgf_comp1.jpg

ppc_rover_hgf_comp2.jpg

ppc_rover_hgf_comp3.jpg

ppc_rover_hgf_comp4.jpg

 

Denne tråden kan kanskje være grei å ha sticky her da dette er en gjenganger?

 

P.S.

Jeg skal snart igang med å fikse motoren i min bil. Foreløpig så er løsningen å kjøpe en nyoverhalt topp fra England, strippe ned blokka og få den planslipt 0,05-0,1mm slik at sylinderforingene har rett høyde. Alt monteres sammen igjen med oppdatert MLS toppakkning.

Endret av Beinet1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår