Gå til innhold

Diverse feil på svogerens E39 520i

Ranger emnet

forgot10

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lånte svogerens E39 520i i helga og fant diverse feil på den og lurte på om dere kan hjelpe meg med noen av feilene;

- Oljelampen lyser på tomgang (Lavt oljetrykk?)

- Venstre vindusvisker er løs, 15cm dødgang (løs skrue?)

- Takluken lever sitt eget liv, den er koblet fysisk av, tror den ikke ville lukke seg etter den er åpnet.

- Håndtaket på førerdøra har knekt av, nytt er kjøpt, hvordan bytte?

- Elektrisk vindu bak faller ned, wire'en hopper av festet på vinduet.

- Airbag lampa lyser også (Feil i sensor?)

Hvilken pris må han se på for å få fikset dette (Deler)? Jeg er litt skruhendig selv.. :)

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg kan prøve å svare på noe.

- Oljelampen lyser på tomgang (Lavt oljetrykk?) Lyser det gult eller rødt? Gult kan være nivå eller deffekt sensor,rødt er oljetrykket som igjen kan være tett filter eller oljepumpe som begynner å ta kvelden.

- Venstre vindusvisker er løs, 15cm dødgang (løs skrue?) Hvis du tar ut venstre klimafilterboks i motorrommet kommer du til armen til venstre visker. Denne har en kulekopling med plastforing som pleier å bli utslitt,slik at staget faller ned. Nytt stag koster vel et par hundrelapper,jeg borret hull og satte i skrue med låsemutter på min.

- Elektrisk vindu bak faller ned, wire'en hopper av festet på vinduet. Har samme feil på min,Her bør vel den klossen wiren er festet i byttes.

- Airbag lampa lyser også (Feil i sensor?) Her pleier det å være sensormatten i passasjersetet som tar kvelden. Tror den er kostbar og endel arbeid å skifte,men man får kjøpt en dummyboks som lurer systemet og lampen slukkes.

Det andre vet jeg ikke så mye om.

Jeg handler bmwdelene mine på koed.no som jeg har vært veldig fornøyd med,også har du schmiedmann og gsbildeler i tillegg :)

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et svar! :)

Takk skal du ha! Skal sjekke opp i samtlige av tingene så fort som mulig! :)

EDIT: Og nå har han problem med at tåkelyset bak har "hengt seg opp", han kan skru av motoren, lysene og låse bilen, men alikavell lyser det.. Bryteren er av.. Jeg skjønner ingenting.. :S

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider