Gå til innhold

mondeo som fusker

hawk602

Anbefalte innlegg

begynner seriøst og bli litt lei av bilen min nå!(2.0 16v 96 mod) 2 uker siden jeg fikk den tilbake fra verksted etter motorbytte og nå har den begynnt og fuske.den går pent på tomgang men så fort jeg begynner og kjøre så fusker/nøkker den.tomgangsturtallet er også ganske ustabilt.bilen har automat og denne girer forferdelig sent og når den først finner ut at den skal gire så gjør den det veldig voldsomt.....spørsmålet mitt da er..kan dette være et vaacum problem?? har hørt snakk om et t-stykke som kan være et problem..hører en suse hvese lyd når bilen går på tomgang og tilslutt...den bruker myyyyee bensin...hadde full tank når jeg henta den på verksted og etter 30 mil var den tom ble kanskje mye dette men blir veldig glad for svar. håper og slippe nok et besøk på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg henta bilen på verksted etter at oljelakkasje og vacuum lekkasje er fikset. o fryd og gammen tenkte jeg helt til jeg begynnte og kjøre med bilen og problemene fortsatt var der.den ville ikke gire og når den fant det for godt og gire sånn ved 4500 rpm så gjorde den det...VELDIG!!!. disse problemene oppstod etter motorvask og det sa jeg fra om på verksted også..så jeg dro hjem og dro fra hverandre alt av koblinger og kontakter i motorrom og spruta de ned med elektronikkrens. det hjalp!! nå girer den så fint som bare det og den har også slutta og fuske. det eneste som jeg fortsatt ikke skjønner noe av er at den forbruker sinnsvakt mye bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...