Gå til innhold

Oppgradering av bremser

Ranger emnet

Rockford Seat

Anbefalte innlegg

På min 98 Seat Arosa er det noen heller semre bremser.. siden bilen org. kommer med patetiske 13" felger så er ikke bremsene allverdens i størrelse.. Siden bilen min fort blir nesten 300 kg tyngre når stereo installasjonen er klar så trenger jeg noe bedre på bremsefronten. Bilen har ventilerte skiver uten ABS. Jeg kjører med 15" på vinteren og 16" på sommeren så plassen er der.

Hvordan bør jeg gå frem ved oppgradrering av bremser ? Tenkte på å sette på større skiver i utgangspunktet.. Hvordan kan jeg finne ut om bremser fra f.eks Golf III GTI, Ibiza Cupra eller noe passer ??

Takker for alle svar

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg har en '99 Pickup. Jeg har samme bremser - trommel som på VW Caddy(Seat Inca). Trur det var likhet mot Golf 2 ell.no

En venn hadde en Seat Toledo mk1 som han krasjet. Han kjøpte seg Golf 2 og fjærbeina fra Toledoen(med senkesett) var bolt-on.

Et tips er å bruke delesøkfunksjonen på http://www.mekonomen.no .Da slår du opp bremser på din bil og div andre VAG-biler. Du oppdager at du har en del like deler i understellet. Vil tro din deler chassis med Lupo?! Tipper også at mye er bolt-on med f.eks Polo 6N, ev eldre Polo og Golf.

Eller ring teknisk på Møller Frysja :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker

Fant noen alternativer her ja.. Neste steg blir å finne ut hvor mange av delene som trengs.. Skiver,klosser og calippere er greit nok, så må man sjekke som bremsekraftregulatorern også skal med.. den er jo relativt kostbar..

Brembo har jo diverse sett som passer i Brembo Max serien.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant