Gå til innhold

88km/t i 60sone :(

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

Blei selvfølgelig ikke tatt når jeg mener å kjøre fort, men en dag jeg låner pappas bil (opel astra stv. 1.6) og er helt aleine på denne lange rette veien i 23:00 tiden som UP står på en avkjørelse med bilene utenfor sikte.

Begynte fra 0km/t og kjørte opp til 60+km/t da strekningen var rett og åpen, tenkte ikke 10-15km/t ville gjøre så mye også skulle jeg 200m til for å inn i butikken.

Pol10mannen var koselig og jeg var ikke mindre koselig tilbake, snakket litt om bilen hans, Subaru Forester Turbo (170hk sa han) og han forklarte hva jeg burde gjøre om å ringe juristen om 3-4 dager. Forklare situasjonen.

Jeg bruker bil veldig mye i jobben, da jeg jobber på it-avdelinga i skien kommune og vi har mange lokasjoner en må kjøre til, og enda flere dersom jeg skal ha med meg noe. Så jeg skal få sjefen til å skrive et brev om dette.

Jeg har kun hatt lappen i 1 og 1/2år, er det over hodet en mulighet for at jeg slipper unna med en bot?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

spørs om ikke det blir vanskelig å komme seg unna med bare

bot der gitt :(

må vel være snakk om fare for liv og helse hvis du ikke har

lappen før du evt kan slippe unna med bare bot i slike tilfeller.

også ikke ferdig med prøvetida heller da, kjiiipt!

men er du så avhengig av lappen i jobb som du sier så kjører du

ikke over "miste lappen grensa" uansett... ;)

lykke til med saksgangen!

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville kje fortalt noen om denne saken.. så viss du muste lappen så holde du bare kjeft å bruke bilen minst mulig.. fordel å ja jobb i desse dagar ;) sleppe du onna me bot så e det jo ingen prob

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke rundt uten lappen, klarer ikke ta den risikon.

Og det som irriterer meg så vanvittig er de 2km/t , og jeg syns de kan trekke fra de pågrunn av at det ikke var råkjøring og omstendighetene kunne gjerne hatt en 70sone der. Det er jo et industriområdet.

Ikke jeg hadde jeg problemer med å bremse ned til det gangfeltet de sto ved. Han pol10mannen som sto midt i gata så jeg klart og tydelig.

Hva hvis bare hadde svinga utenom han pol10mannen?

Så hadde jeg bare kjørt ut av sikte og så svingt av veien?

Bilen er helt anonym og kunne hvert hvem som helst annen familiestasjonsvogn.

Dette er drepen, det å vente på hva som skal skje, og det å misste lappen i en sånn situasjon.

Jeg klarer ikke detta. Det er helt jæwlig. Unnskyld ordbruket.

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Azzido-325i

fy faen og kjipt... håper dette går bra... 88km/t i 60 sone er da ingenting....

var selv på kammeret i kveld og snakka i 1 1/2 time... kom ut med en bot på 3200 og 2 prikker =(

Øh...det er boten din og prikkene dine som ikke er noen ting i forskjell til hans overtredelse... ;)

Du ble vel "tatt" for 70 i 50 sonen? Det er det samme som 80 i 60 sonen.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

it-avdelinga i skien kommune

hehe jeg har solgt til dere for et par uker siden :)

Pc world og Nettverk og kommunikasjon.. :D

1991 Opel calibra (Solgt)

1985 Mercedes 190e 2.3 16v

2001 Peugeot 206 (Solgt)

1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

1991 Toyota Mr2 (Solgt)

1991 Opel calibra (Solgt)

1990 Nissan 200sx s13 (Solgt)

2002 Opel Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si hei om du er innom, jeg er den minste du finner på it-avdelinga :) Forutenom ei dame.

Jeg skal ta kontakt med juristen som har fått anmeldelsene til tirsdag, håper den har blitt deligert da, sånn at vi kan sette opp et møte. Vil gjerne snakke med han, noe fornuft må det vel være igjen hos han.

Det hjelper ikke ta fra meg lappen for denne overtredelsen, da de fleste andre i Norge gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

jeg jobber på it-avdelinga i skien kommune

Har satt opp en del høyvolums printere hos dere. Hugg tak i meg neste gang du hører at det er noen fra Canon hos dere.

Håper det ordner seg for deg.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jobberu på canonsenteret?

Jeg fucker up en skriver til mandagen jeg, harru direkte nr? :D

Heller mange prikker og bot, en bot og uten lappen i 3mnd, da risikerer jeg oppkjøring og teori på nytt også.

Jeg ber til bilgudene hver natt framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider