Zagato Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Ble selv tatt i 86 i 60 sone, tørr asfalt, lite trafikk og 1 en km over grensa til å miste lappen og det var ingen nåde. 3 mnd som fotgjenger kun 5 uker etter eg fikk lappen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Februar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Måtte du ikke ta oppkjøring og teori på nytt? Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Originally posted by Fridjow blir vel 3 mnd uten da I prøvetiden blir det nok 4mnd og 4500 i bot... Oppkjøring må i såfall tas på nytt... Har en kamerat som ble tatt i 88 i 60-sone litt før jul.. Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-CHRiS- Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 noen fra Canon hos dere. canon holmlia? fattern jobber der :D Siter 1991 Opel calibra (Solgt) 1985 Mercedes 190e 2.3 16v 2001 Peugeot 206 (Solgt) 1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt) 1991 Opel Calibra (Solgt) 1991 Toyota Mr2 (Solgt) 1991 Opel calibra (Solgt) 1990 Nissan 200sx s13 (Solgt) 2002 Opel Bertone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Originally posted by -ChRiS-CaLiBrA- canon holmlia? fattern jobber der :D Jobber for Canon i Skien. Jobber som Produktspesialist på Systemløsninger. Hva heter fatter'n? Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-CHRiS- Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Roger Siter 1991 Opel calibra (Solgt) 1985 Mercedes 190e 2.3 16v 2001 Peugeot 206 (Solgt) 1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt) 1991 Opel Calibra (Solgt) 1991 Toyota Mr2 (Solgt) 1991 Opel calibra (Solgt) 1990 Nissan 200sx s13 (Solgt) 2002 Opel Bertone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Precious Jeg kjører ikke rundt uten lappen, klarer ikke ta den risikon. Og det som irriterer meg så vanvittig er de 2km/t , og jeg syns de kan trekke fra de pågrunn av at det ikke var råkjøring og omstendighetene kunne gjerne hatt en 70sone der. Det er jo et industriområdet. Ikke jeg hadde jeg problemer med å bremse ned til det gangfeltet de sto ved. Han pol10mannen som sto midt i gata så jeg klart og tydelig. Hva hvis bare hadde svinga utenom han pol10mannen? Så hadde jeg bare kjørt ut av sikte og så svingt av veien? Bilen er helt anonym og kunne hvert hvem som helst annen familiestasjonsvogn. Dette er drepen, det å vente på hva som skal skje, og det å misste lappen i en sånn situasjon. Jeg klarer ikke detta. Det er helt jæwlig. Unnskyld ordbruket. Jævli synd alt det der , men når du ringer Juristen. Om det er en S. Folkestad så synes jeg synd på deg. Fyren er veldig motaklig og forståelses full i starten og en paragrafrytter innerst inne som gjør alt for å gi deg den største straffen som passer. Er ikke helt enig på 70 sona thou, jeg som du vet var naboen til den gata. og den dumpa var bare matter of time før det var kontroll. Har hørt masse ventilflyt, popoffs og biler som har brennt forbi i 100 og helvete. Fotgjengerfelt, hester som krysser, ustabile narkomaner nede i gata og ikke minst Heidi Hauge. Men håper at alt går bra for deg. Men er enig med en nevt over, hold kjeft om det og ofr litt for jobben. Kjør de små turene som må til hvis det er jobben som er på spill. Lykke til ! Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by wabby Jævli synd alt det der , men når du ringer Juristen. Om det er en S. Folkestad så synes jeg synd på deg. Fyren er veldig motaklig og forståelses full i starten og en paragrafrytter innerst inne som gjør alt for å gi deg den største straffen som passer. Er ikke helt enig på 70 sona thou, jeg som du vet var naboen til den gata. og den dumpa var bare matter of time før det var kontroll. Har hørt masse ventilflyt, popoffs og biler som har brennt forbi i 100 og helvete. Fotgjengerfelt, hester som krysser, ustabile narkomaner nede i gata og ikke minst Heidi Hauge. Men håper at alt går bra for deg. Men er enig med en nevt over, hold kjeft om det og ofr litt for jobben. Kjør de små turene som må til hvis det er jobben som er på spill. Lykke til ! Noterer meg det navnet. UP sto midt på det fotgjengerfeltet og derfor jeg bremsa ned og stoppa, så ikke at UP sto der, for lasern var bak det grønnelyset og bilane sto lenger inn i gamle gata di wabby. Jeg kjørte i 88km/t og ikke hundre og helvete, og når det gjelder hester så har vel de en rytter(hvis det kalles det) som burde skjønne at det kommer biler. Heidi Hauge kan ha det så godt. Jeg misster ikke jobben, men det er en heller stor ulempe at jeg mister lappen. Jeg fikk ikke sove inatt. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super-Ida Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 du skal vel egentlig miste den i 6 mnd... er ikke det nye "minste-tiden" men har du flaks så går det jo ann å søke om å få kortet ned inndragningstiden... men det at du er avhengig av bil i jobb er egentlig ingen formildende omstendighet.. for er du det... ja da burde du passet bedre på lappen din... men klart det er kjipt..... Siter aktiv påsitter i lany's a3 1,8T *ler* nå med egen bil... 01 Polo 6N2 (om jeg har skjønt riktig?) TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Han pol10mannen sa jeg kanskje mista lappen for 3 mnd, avhengig av hva juristen bestemte seg for. Ellers snakka jeg med sjefen idag, og han var glad jeg fortalte han det istedet for å ikke gjøre det og så bare kjøre videre, selvom det bare er i jobbsammenheng. For jeg kjøre ganske mye i jobben. Supra-Ida: Ja, jeg skulle passet bedre på lappen, men gjort er gjort desverre og jeg er nok ikke aleine. Utover det var det dumt av meg å kjøre over fartsgrensa, men syns ikke jeg fortjener å miste lappen. Jeg skal gladlig betale boten og motta prikkene (eller flere) selvom jeg ikke store lønna som lærling i sitt første år. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 hmm.. faren til en kompis driver firma, og ene sjåføren som e ansatt der har mistet lappen 2 ganger siste året. då har faren til kompis ringt og sagt i fra at han må ha lappen i jobben, og han har fått den igjen noen dager etter begge gangene! husker bare ene gangen han ble tatt, tror det var noe som 70-80 i 50-sonen samtidig som han lot være å stoppe for en fotgjenger som var ute i veien, han la seg over i feil fil i stedet.. i tillegg e det en heller uoversiktelig plass. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Da har jeg igrunn innstil meg på 3mnd uten lappen og å måtte ta oppkjøring og teori på nytt, pluss å betale ned bota på avbetaling. Dersom det kommer med noen hyggelig overraskelser tar jeg de når de kommer. Ringer fra og med imårra hver dag for å få tak i juristen som for saken. Ellers for jeg begynne å tenke på hva jeg skal gjøre i den tida jeg ikke har lappen, er jo gode muligheter for å mekke bil og få spart opp noen kroner. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Mars 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Ringte Telemark Politikammer istad og fikk vite at Jon Borgen er juristen i min sak. Noen som har erfaringer med han? Kom ikke i kontakt med han istad, da han var opptatt i telefon. Etter tlf samtale med jurist Jon Borgen: Det er blitt sendt ut bot på 5000kr og 3mnd inndragelse av lappen, men han nevnte ikke at jeg måtte ta teori og oppkjøring på nytt. Så nå venter jeg på brevet i posten og deretter skal meg og sjefen skrive en søknad om å få igjen lappen tidligere på grunn av jobb sammenheng og omstendighetene rundt der overtredelsen hendte. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super-Ida Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 det er vel lite trolig at du vil få kortet den ned mer da.... men for all del det er jo verdt et forsøk.... :) Siter aktiv påsitter i lany's a3 1,8T *ler* nå med egen bil... 01 Polo 6N2 (om jeg har skjønt riktig?) TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Originally posted by Precious Ringte Telemark Politikammer istad og fikk vite at Jon Borgen er juristen i min sak. Noen som har erfaringer med han? Kom ikke i kontakt med han istad, da han var opptatt i telefon. Etter tlf samtale med jurist Jon Borgen: Det er blitt sendt ut bot på 5000kr og 3mnd inndragelse av lappen, men han nevnte ikke at jeg måtte ta teori og oppkjøring på nytt. Så nå venter jeg på brevet i posten og deretter skal meg og sjefen skrive en søknad om å få igjen lappen tidligere på grunn av jobb sammenheng og omstendighetene rundt der overtredelsen hendte. Hey, trur nok du må belage deg på 3mnd altså! Jeg hadde en annen saksbehandler en han du nevnte oppe i skien, så det kan jo hende han du får ser ting anderledes! Jeg kjørte forbi en bil i dobbelfeltet på E-18 i november, kom over sperrefeltet, men hadde sånn ca 90 i 80 sona! For dette fikk jeg 3mnd uten diskusjon, sendte inn en sinnsykt fet søknad med 8 attetster som bekreftet hvert lille ord i søknaden, dvs mister joben,svak privatøkonomi osv... hehe... Men de brukte 2mnd på å få behandlet søknaden pga sykemeldinger, og når de endelig hadde behandlet den, sa han bare at "det var ingen grunn til å ta hensyn til slike faktorer" og "fra 1.1.2004 har vi fått intstruks fra justisdepartementet om at nedsettelse av inndragelsestid pga jobbsituasjon ikke skal vektlegges, da dette er en ganske vanlig situasjon, og da vil i prinsippet alle som mister lappen ha grunnlag for å fa den tilbake før tiden"! Det kommer halt annpå hvor lenge siden det er du ble tatt? Om du samtykket til inndragelsen? Hvis du har fått noe slags skriftelig brev fra de ennå, så vil ikke dette funke, men har du ikke hatt annen kontakt med de enn på telefon, DA: Ring opp, eller skriv et brev (litt usikker på om det må være skriftelig, det må nok det) ta med deg dette brevet opp og lever det i resepsjonen i 2.etg. I brevet skriver du bare at du ikke samtykker til inndragelsen, dette har du rett til å gjøre helt til de har fattet et skrifetlig vedtak mot deg(dom), Da har purken 14 dager på seg til at beramme saken i forhørsretten, dvs klargjøre alle detaljer og innkallle deg til evt avhør. det som er viktig her er at høre du ingenting ionne de 14dagene så har du full rett til å kreve lappen tilbake på dagen! Og siden purken er ganske overarbeidet, så er sjansen for at dette skal skje, større enn at saksbehandleren din skal ta hensyn til en erklæring fra din arbeidsgiver. En anne grunn til at du bør trekke ditt samtykke er at da får du sjansen til å "opptre" som angrende synder i forhørsretten, gjør du et godt inntrykk her har du iallfall en bedre mulighet enn hos saksbehandleren, som du aldri kommer til å møte! Syns du burde dra i forhørsretten, det du gjorde er jo bare en filleting,men det er nå bare min mening! hehehe...:) Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg