Gå til innhold

Boschmann anlegg

Ranger emnet

TropicX

Anbefalte innlegg

Originally posted by Perel Import

Å hva er det jeg ikke har klart å svare på av enkle spørsmål fra en seriøs kunde nå da?

Beklager, min feil.

Det har blitt en lang tråd, og bilforum har ikke sendt mail, om svar på det svar du har gitt. kun på han andre, som snakket om tester.

Derfor er det dessverre vanskelig å vite om svar var kommet, eller ei.

Dumt av meg, å kun lese de svara som kommer på mail fra Bilforum. Jeg trudde alle svar på mine innlegg kom på mail.

Men har ikke bestilt noe enda.

Subben er på 800W maks Og 300W Nominell (RMS?)

Så da burde kanskje 200W RMS være ok.

Dynabel som jeg tenkte på får brokoblet 530W RMS.

Men dem anbfaller dette på tilsvarende subber som har 300W RMS.

Uansett, så har jeg ikke råd nå, må vente til mai - juni. Så da snakker vi sikkert full pris.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok det er greit vettu. Alle kan gjøre feil :D

Sendte deg forresten PM..hehe men regner med det ikke var så nødvendig lenger:rolleyes:

Per Christian

Jo'a.

Med PM så mener du: Private Messages

i tilfelle så har jeg ikke mottat den.

Men er som sagt intresert i den forsterkeren, siden den er billig, og virker kraftig nok.

Faktisk borti 1 000,- billigere en hva Dynabel vil koste, sikkert fordi det er 1. 5kanals, i stede for 1. 4 kanals og 1. 2 kanals.

Men jeg er ute etter stort anlegg uten å ta plass, eneste som må ta plass er Sub i bandpass kasse (har kasse alt, og spiller ok, testa den med hjemmeforsterker, med deling fra hjemmekino forsterker 80Hz)

Med andre ord, kassa er tuna mellom 30Hz og 80Hz.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tOFFY

Jo'a.

Med PM så mener du: Private Messages

i tilfelle så har jeg ikke mottat den.

Men er som sagt intresert i den forsterkeren, siden den er billig, og virker kraftig nok.

Faktisk borti 1 000,- billigere en hva Dynabel vil koste, sikkert fordi det er 1. 5kanals, i stede for 1. 4 kanals og 1. 2 kanals.

Men jeg er ute etter stort anlegg uten å ta plass, eneste som må ta plass er Sub i bandpass kasse (har kasse alt, og spiller ok, testa den med hjemmeforsterker, med deling fra hjemmekino forsterker 80Hz)

Med andre ord, kassa er tuna mellom 30Hz og 80Hz.

T....

Rart du ikke har motatt. Kan ha blitt no feil. For jeg posta et par innlegg i noen andre tråder også som ikke kom med :mad:

Uansett. Ja den forsterkeren burde være kraftig nok og et bra alternativ med tanke på at du vil spare plass og helst ha 1forsterker isteden for 2stk.

Jeg sa i PM at vi hadde denne forsterkeren på tilbud til 2990,- under lagersalget forrige uke, hvor vi fortsatt har flere igjen og dette tilbud står seg om du er intressert.

Per Christian

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du ikke har motatt. Kan ha blitt no feil. For jeg posta et par innlegg i noen andre tråder også som ikke kom med :mad:

Uansett. Ja den forsterkeren burde være kraftig nok og et bra alternativ med tanke på at du vil spare plass og helst ha 1forsterker isteden for 2stk.

Jeg sa i PM at vi hadde denne forsterkeren på tilbud til 2990,- under lagersalget forrige uke, hvor vi fortsatt har flere igjen og dette tilbud står seg om du er intressert.

Per Christian

560,- avslag er så klart intresangt, problemet er at jeg litt dårlig råd nå. Og får ikke noe bedre før april lønna, og da blir det jo fort mai får jeg skal handle.

Så da har jeg bare lagra sia, deres og av venter til da.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tOFFY

560,- avslag er så klart intresangt, problemet er at jeg litt dårlig råd nå. Og får ikke noe bedre før april lønna, og da blir det jo fort mai får jeg skal handle.

Så da har jeg bare lagra sia, deres og av venter til da.

T....

Det er helt ok vettu:)

BS Bildeler AS

post@bsbildeler.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

her finner du jo en mye kraftiger forsterker som er mye billigere..

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=29602

Er ikke sikker på om den er kraftigere, og dessuten så er'n 4 kanals, hva skal jeg gjøre med subben da.

1400W på 40A sikring i 12V er rimlig spenstig.

Ville ikke greid mer en maks 480W jeg.

Men slik er det vel med den forsterkeren jeg sikter til, siden den også er oppgitt med rimlig høye effekter, men har også oppgitt RMS W som stemmer mer etter sikkring og sansynlighet.

Men klart, i disse prisklasser, så er det nok en del skryting uansett merke.

Og hvem som faktisk er best er vel desto værre å finne ut av, uten å teste alle.

Men det er 5 kanals jeg er ute etter, siden da kan jeg gjemme den lettere bort :)

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt ironisk ment da. med forsterkere å bilstereo er det som oftes slik at man betaler for det man får.

Billige merker kommer med forsterkere med mye watt så leverer dem 1/3 av det dem sier..

Lurer litt på om ikke Boschmann er noe slikt da jeg ikke har sett det brukt i noen konkuranse sammenheng å ikke sett noen tester på det..;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Er jo litt ironisk ment da. med forsterkere å bilstereo er det som oftes slik at man betaler for det man får.

Billige merker kommer med forsterkere med mye watt så leverer dem 1/3 av det dem sier..

Lurer litt på om ikke Boschmann er noe slikt da jeg ikke har sett det brukt i noen konkuranse sammenheng å ikke sett noen tester på det..;)

Er ofte slik at man betaler for det man får ja, bare det at ofte betaler man litt vel mye kan man si i forhold til hva man får.

Boschmann er oppgitt med mer max watt enn det de gir helt klart.

Men RMS Watten skal stemme rimlig bra med resten av oppsette. Både på forsterker, høyttalere og subber.

Grunnen til at Boschmann er lite sett i konkurranser er pga Competition produktene dems ikke er solgt i Norge før. kun Clas Ohlson som har middelmådige produkter som ikke egner seg til no konkurranser.

Det samme er ofte fasitten i andre land også hvor jeg ser de heller velger de rimligere modellene. Mens i USA har de eget Team Boschmann som deltar i konkurranser osv...

BS Bildeler AS

post@bsbildeler.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mammut89

Nei det er helt sant det .

hvis vi sier at alt er perfekt og strømmen er perfekt og forblir stabilt på 14.4v

så har vi dette regnestykket : 60*14,4=864watt

også sier vi at den er 60% effektiv : 864*0,6=518,4watt

Helt riktig observert. Men hva forventer du av 1500 kr ?

Den spiller fortsatt bedre enn de fleste andre forsterkere du får for 1500 kr.

Får prøve å sammenligne med noe annet tror jeg.

Se for deg at du du hadde kjøpt en helt splitter ny lamborgini til ørti mill med spec på bla. 600 hk og ett vilt drag rett fra leverandør. Men når du turer av gårde virker det litt sløvt når du gir fjøl alikavell, så du benker bilen din. Da får du et papir der det står sort på hvitt at doningen leverer 250 hk på hjulene. Hadde du vært fornøyd med denne situasjonen?:rolleyes:

Bm stinker useriøst og jeg lukter en svak eim av boss også dess flere ganger jeg kikker på bildene av den.

Men jeg er jo en kansje en liten særing så da det kan jo hende at alt jeg skriver her er bare piss og der får hver enkelt av dere avgjøre selv.

Mvh

Larson :)

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med BM er heller dårlig. Har en kompis som hadde noen høytalere som sugde fææælt klarte ikke spille litt høyt å litt fint engang.

Her jeg er fra burde ikke BM nevnes engang i bilstereo miljøene.

Men jeg har ingen erfaringer med disse "high end" nye greiene som perel-import snakker så varmt om. Kansje de er bra hva vet jeg? Men rykte til BM er DÅRLIG!

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer!

Er masse forskjellige meninger her.

Så vil nok helst høre produktene først.

Etter det jeg har hørt av PeXuS å lest hva perel import sier, så skal de nye produktene være bra. Men er litt usikker enda!

Takker for alle svar!

-TropicX-

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider