Gå til innhold

Hvordan koble til Pioneer i Audi A6 C4

Ranger emnet

Remulade

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en 97 mod A6 Avant og forrige eier har gjort et labert forsøk på å koble opp ny cd spiller! Når jeg fader lyden bak så kommer kun diskant på(i bakdørene), og ved fading til høyre kommer lyd i venstre foran. Altså bare rot..

Har funnet ut hvilke farger på pioneer ledningen som går til hvor, men fyren har klippet kontakten på ledningsnettet i bilen så kan ikke kjøpe overgang!

Mener det er aktive høyttalere i bakdørene på denne?

Her er et bilde av salaten.

dsc01170t.jpg

Noen som aner hvordan man kobler opp bakhøyttalerene?

Dette er ledningene som ligger inni der som jeg TROR jeg har klart å identifisere :

venstre front : +blå/grå -blå/brun

høyre front : +rød/grå -brun/grå

venstre bak : +brun/rød -blå/grønn

høyre bak : +brun/svart -rød/grønn

også er det tre ukjente blå/grå rød hvit

ellers er det brun som er jord og en annen rød som er konstant strøm

Hvordan i alle dager aktiverer jeg høyttalerene bak???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt er rød/blå fast pluss og den tynne røde pluss når nøkkelen står i tenningslåsen.

En eller to tynne hvite skal inn på antenna remote på spilleren. Er til antenneforsterker og summer når radio på, tenningsnøkkel ute + førerdør åpen.

Hvit/blå er signal til spilleren (hastighet) og grønn/blå lys til spiller via dimmer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk den originale pluss-ledningen til spilleren (for spinkelt), legg opp en ny direkte fra batteriet. Denne kan du kople via et relé med styrespenning fra den tynne røde ledningen, anlegget vil da gå av når nøkkelen tas ut av tenningslåsen ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider