Gå til innhold

Gåen spiller eller forsterker?

Ranger emnet

Buljard

Anbefalte innlegg

Har en forsterker som går i protect selv med bare strøm.

Første gangen den spilte (og eneste) så spilte den i drøyt 15-20 sekunder før lyden bare forsvant.

Spilleren fungerer helt normalt når jeg bruker den med det org. høyttaleroppsettet.

Prøvde en forsterker med støy på her om dagen, den fungerte ikke.. Kunne skru den av og på, så remoten funka. Men det kom ikkenoe lyd.

Er det noen som har noe peiling på hva det kan komme av? Rådført meg hos fler jeg kjenner, firmaer, forum etc.. men ingen kan gi meg noe svar.

Det nærmeste jeg kom i en diskusjon istad var at signalutgangen på enten forsterkeren eller spilleren kan være gåen, DERFOR går den i protect. Men samtidig så går den i protect uansett hva jeg har kobla til..

Mvh Daniel.

Om du har et forslag så er det bare å skrive, begynner å bli ganske desperat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tjukke nok kabler?

Har du sjekket at du ikkje har dårlig kontakt ein plass på strømledningene? (dårlig jordingspunkt til karosseriet er ein klassiker)

Her er det berre å måle spenning og motstand for å sjekke litt.

Ved all bilstereokobling skal anlegget væra strømløst. det enkleste er å ta av minuspolen på batteriet.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist forsterkeren ikkje er tilkobla spilleren men men kun strøm og går i protect er forsterkeren gåen...

Men at den har røke kan skylles fleire ting, men ofte er dårlig jording til forsterkeren feilen. Da trekker den jord gjennom signal kablene eller via remoten... da blir spilleren ødelagt og kan ødelege neste forsterker som blir tilkoblet...

Eit triks for å unngå dette er å trekke opp ein kabel lik som remoten mellom jord på forsterkeren og bakpå cd-spilleren ;) da trekker den jord i mellom der vist det er for dårlig jording i staden for gjennom kabler det skal gå pluss i ;)

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tjukke nok kabler?

Har du sjekket at du ikkje har dårlig kontakt ein plass på strømledningene? (dårlig jordingspunkt til karosseriet er ein klassiker)

Her er det berre å måle spenning og motstand for å sjekke litt.

Ved all bilstereokobling skal anlegget væra strømløst. det enkleste er å ta av minuspolen på batteriet.

Har 21/22 kvadrat.

Har festa den både baki bagasjen og under beltetpunktet der (pussa vekk lakk etc)

Skal måle mer, er fortsatt usikker tross jeg har gjort det før.

Har vært UTROLIG forsiktig med det, ikkenoe strøm ellernoe NÆR strømførende deler;)

Skal også sjekke jordinga og flere punkter igjen etterpå/i morgen. Gått over en del ganger :)

Også teste med andre kabler.

Endret av Buljard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist forsterkeren ikkje er tilkobla spilleren men men kun strøm og går i protect er forsterkeren gåen...

Men at den har røke kan skylles fleire ting, men ofte er dårlig jording til forsterkeren feilen. Da trekker den jord gjennom signal kablene eller via remoten... da blir spilleren ødelagt og kan ødelege neste forsterker som blir tilkoblet...

Eit triks for å unngå dette er å trekke opp ein kabel lik som remoten mellom jord på forsterkeren og bakpå cd-spilleren ;) da trekker den jord i mellom der vist det er for dårlig jording i staden for gjennom kabler det skal gå pluss i ;)

Kobla til den andre også via det jeg har, og har målt at jeg har spenning der og funker greit.

Med det siste mente du da at det går jording mellom den kabelen som er mellom forsterker og spiller, og da IKKE mellom signalkabel?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider