JørnV Skrevet Februar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2011 Min 08` 1,9Tdi blir ikke særlig varmere enn 50-55 grader iflg. temp.måleren. Tips om hva som plager bilen da? Webasto? Termostat? (kjøpt ny i Norge hvis det betyr noe) Siter Brum Brum http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=36780&protype=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2011 Oppnår motoren driftstemperatur når den står på tomgang eller under køkjøring? I såfall er det nok termostaten som er defekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
octavia02 Skrevet Februar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2011 Jeg har 1,9tdi motor i octavian som heller ikke holder så godt på tempen. Parkerer jeg med motoren i gang etter den har nådd driftstemperatur, så daler nåla sakte nedover. Dette gjelder dog kun når det er -10 eller kaldere ute. Termostaten er skiftet. Forklaringen jeg fikk fra min Skoda mekaniker var at disse motorene er designet for å gå så magert/bruke lite drivstoff at de genererer veldig lite varme. Eneste "løsning" var å dekke til grillen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2011 Dieselmotorene til vag har veldig lite rest varme. Ved tomgang og køkjøring vil du antagelig vis ikke se noe utslag på temp. måleren. Men, tar du en tur på motorveien i rundt 100, skal temp gå ganske fort opp til 90. Jeg har selv vag tdi, og kjenner igjen det du beskriver. Men slik er nå engang disse motorene :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet Februar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2011 Er jo koselig når du kan skryte på deg at bilen din bruker så lite diesel at den ikkje blir skapelig varm om vinteren =P Billig løsning er ei papp plate eller dagens VG framfor halve radiatoren =) Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JørnV Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Jeg var på Møller og fikk tatt en sjekk av bilen hovedsaklig på grunn av denne saken + et par andre ting så jeg var litt spent på ettermiddagen da jeg skulle hente den igjen..både på pris og resultatet av kontrollen:-) De byttet sirkulasjonspumpe på webastoen og den gikk på garanti så "saken er biff" sa de..men hva skal dere ha for kontrollen ellers da spurte jeg og fikk til svar at "ettersom jeg hadde bestilt et sett tekstilmatter i samme slengen så var det greit..ingen kostnad for meg:-) Da ble jeg positivt overrasket! Siter Brum Brum http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=36780&protype=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksenpassat Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 vebastoen er skrudd av...må inn på møller og få den programert.. kjører duj med mindre en 1/4 disel på tanken så kutter den ut. min touran ble ikke varmere en 55/60 grader etter en lengere kjøretur, men nå blir den varm på et blunk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 kjører duj med mindre en 1/4 disel på tanken så kutter den ut. Sikkerhets system at den ikkje skal kunne prøve å starte uten diesel? Burde den ikkje aktiverer seg sjølv når du fyller tanken igjen då? Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mars 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 Den aktiverer seg selv igjen når du fyller diesel ja, men kun 5 ganger. :) Etter det må varmeren låses opp med diagnoseutstyr. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg