Gå til innhold

Golf 2 BC Prosjekt

Ranger emnet

Girebirger

Anbefalte innlegg

• Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bilcrosss:

Har FIA nett, på polstringen står det nå et nummer, også er den flammehemmende. Det fulgte med låsesplinter til selene, selene klipser man fast i øyeboltene, låsesplintene kan man sette i selefestene som gjør at selene ikke kan "klipses" av igjen før man har dratt ut splintene. Så jeg lurte på om jeg måtte sette i de splintene.

Urban:

okei, trodde jeg ikke trengte det siden jeg hører/kjenner på bilen hvilket turtall jeg har, men nå som du nevnte det vurderer jeg å kjøpe en fra Biltema, eventuelt se om jeg har en liggende

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt de splintene som er med beltet. Men sikkert ikke dumt å ha på, bare i tilfelle.

Jeg har hatt turteller i alle bilene jeg har kjørt med, og har derfor blitt vant med det. Veldig fint å ha i starten, da du varmer hjul ser du bare på turtelleren og hvilket turtall du starter på, og så kan du finjustere det til du får en perfekt start :) Jeg gjør dette, og det er ikke ofte som jeg ikke drar starten. Har til og med dratt bobler i starten med en gnager :D

Endret av Nystuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål ut av det blå :) Du er klar over at bilen din kan bli solgt igjen for 9000kr? :) Blir jo litt "bortkasta" hvis den sko blitt solgt med en gang :/

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at du har rett polsring ja. :)

Turteller; aldri brukt, å har drar som oftest starten.. men så kjører jeg bare baktrekk og volvo eller opel med nok ballast baki :)

Volvo 745 91' Turbobil

Toyota Corolla 92' Konebil

VW Caravelle 88' Russebil

Volvo 245 91' Bilcrossbil

Opel Kadett C 78' Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål ut av det blå :) Du er klar over at bilen din kan bli solgt igjen for 9000kr? :) Blir jo litt "bortkasta" hvis den sko blitt solgt med en gang :/

Fullt klar over det, om jeg grovregner på det, så vil jeg tro jeg har brukt maks 5000,- kr på bilen. Etter debutant-løpene er unnagjort, så blir jeg litt pist om den går på bud. Ikke pga pengene, men arbeidet, i og med at dette er min første bil som jeg også har bygget selv, så har jeg lagt et par timer i det her, mye på grunn av at jeg ikke har gjort dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at du har rett polsring ja. :)

Turteller; aldri brukt, å har drar som oftest starten.. men så kjører jeg bare baktrekk og volvo eller opel med nok ballast baki :)

hehe, brodern hadde en turteller liggende, så hvorfor ikke :b Den polstringa er jeg litt usikker på, hjelmen kommer borti framover streveren om jeg beveger hodet litt, på plostringen står det: "Class 1 BS 4/6 N214 R62 W35", hva dette står for, vet ikke jeg, polstringen sto på en annen BC bil som sto på høggern, så jeg tok den liksågodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men MÅ man ha FIA polstring? den polstringen jeg har nå ER flammehemmende, jeg testa det, holdte en lighterflamme mot en liten bit, den tok ikke fyr, og den smelta ikke.

Men jeg så nettopp en kar her på forumet som hadde brukt isolasjon til vannrør fra biltema som polstring, så ikke vet jeg.

Endret av Girebirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bruker "biltema-polstring" rundt røren der man kan slå borti med armar og bein, men der hjelmen kan ta borti må den vara FIA-godkjendt.

Du kan ju kjøre deb-løpen med denne bilen, vi du så behålla den så kan du ju få en "ny" BC-bil å bygga denne vidare til RCN kanske.

Neste BC-bygge blir ju mye billigare nå når du har stol, sele osv. Å bruker sikker mye mindre tid når du har litt bygg-erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider