Gå til innhold

Golf 2 BC Prosjekt

Ranger emnet

Girebirger

Anbefalte innlegg

• Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stilte inn forgasseren idag, bilen gikk faktisk best når begge blandeskruene var skrudd helt inn, merkelig nok, sikkert dysene som er hakket for store. Men bilen går nå ganske bra uansett, men har 3 stk oljelekkasjer som jeg er hakket bekymret for, det lekker olje fra tettingen til kamdrevene, eller deromkring, kan vel være veivakselen også. Nr 2 er mellom girkassen og blokka, den tetteringen som sitter bak clutchen og svinghjulet, og nr 3 er helt på enden av girkassen, er vel et metall-lokk som det har blidd sprekk i eller noe sånt, men det kan vel alltids tettes med sikaflex, så det er ikke noe problem.

Kom til å tenke på no, MÅ jeg ha oljeoppsamler, såkalt catch tank på bilen? Har dere det?

Endret av Girebirger

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skulle girkassen ned, men det ble ikke tilfelle ettersom jeg brukte 6 timer på drivakslene, vibrasjonsdemperen som sitter på høyre drivaksel kom i veien for skralla, så jeg klarte å rive torx bitsen rundt inni ene skruen, så da var det bare å hive seg til med sveise-apparat og få ting gjort, det viste seg å ikke være så enkelt.

189368_2167802802106_1457782977_32439077_2594315_n.jpg

Litt dårlig kvalitet på bildene ettersom jeg brukte en annet kamera.

254725_2167802362095_1457782977_32439075_8005966_n.jpg

Et lite spørsmål, tror dere jeg trenger å bytte drivknute pga denne bulken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjena! Trenger som sakt mindre dyser til Weber'n (32/36 DGV). Den går nå ganske greit, men når jeg gir full gass på tomgang, så "skyter" den opp av forgasseren samtidig som den får så mye bensin at den nesten drukner og bruker lang tid på å få opp turtallet. Jeg har en sprengskisse over forgasseren, men er litt usikker på hva slags dyser jeg må bytte. Har dere noen anelse om hva slags dyser jeg må bytte?

Sendte mail til Gasolin og hørte, de sa at de mest aktuelle dysene er Main jet, Air Corrector J og Pump Jet. Men hadde vært fint med noen innspill fra dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider